مراسم یادبود شهیدان سلیمانی و المهندس در محل شهادت +عکس

یک شنبه 14 دی 1399 - 10:44:50
مراسم یادبود شهیدان سلیمانی و المهندس در محل شهادت +عکس

بغداد- الکوثر: قشرهای مختلف مردم عراق در کنار مسئولان و شخصیت های سیاسی و دینی، شنبه شب با حضور در محل شهادت سردار«حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه و«حاج ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در نزدیک فرودگاه بغداد، مراسم گرامیداشت این عزیزان را برگزار کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در این مراسم «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق حضور داشتند و مراسم روشن کردن شمع و پرده برداری از بقایای خودروهای شهیدان سلیمانی و المهندس به عنوان مرحله اول یادمان این شهیدان توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

شماری از سخنرانان نیز در این مراسم به تشریح شخصیت والای فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و رشادت های آنها در نبرد علیه تروریسم پرداختند. شرکت کنندگان در این مراسم بر گرفتن انتقام خون این عزیزان و ادامه راه آنها تا اخراج نظامیان آمریکایی از عراق و منطقه تاکید کردند و خواهان محاکمه عاملان و آمران این ترور شدند.

در این مراسم که از ساعت 9 شب به وقت محلی (9 و نیم شب به وقت تهران) تا 2 بامداد ادامه یافت، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد و پیر و جوان به همراه شماری از شخصیت های سیاسی و دینی و فرماندهان و نیروهای سازمان الحشد الشعبی حضور یافتند.

این مراسم در جهت پیمان بستن دوباره با این شهیدان برای تداوم راه آنها و گرفتن انتقام خون این عزیزان و تاکید بر بیرون کردن اشغالگران آمریکایی از عراق برگزار شده است. مراسم مشابهی نیز شنبه شب در کنار مزار شهید ابومهدی المهندس در نجف اشرف و مراسم گرامیداشت دیگری نیز در شهر کربلای معلی برگزار شد. 

شرکت کنندگان با روشن کردن شمع یاد و خاطره شهیدان سلیمانی و المهندس را که در حمله ناجوانمردانه آمریکا به شهادت رسیدند، گرامی داشتند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 14 دی 1399 - 10:35:8