تاکید عصائب اهل الحق بر اخراج نظامیان آمریکایی از عراق

پنج شنبه 11 دی 1399 - 16:49:36
تاکید عصائب اهل الحق بر اخراج نظامیان آمریکایی از عراق

تهران - الکوثر : جنبش عصائب اهل الحق عراق بر اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سعد السعدی» عضو دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» عراق روز پنج شنبه در گفت وگو با «العهد نیوز» با اشاره به جنایت های آمریکا در این کشور تاکید کرد، آمریکا جنایت هایی مرتکب شده و خواهان تضعیف اوضاع داخلی عراق است و عراقیها به مبارزه برای اخراج اشغالگران ادامه خواهند داد.

السعدی تصریح کرد، ما با تجربه عملی ثابت کردیم که فرزندان مقاومت مخلص ترین افراد برای دفاع از میهن هستند و آنها به الحشدالشعبی پیوستند و به مبارزه با اشغالگران تا خروج آنها از عراق ادامه خواهند داد و این مبارزه در راستای منافع عراق است. 

نیروهای اشغالگر آمریکایی از ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها عین الاسد در استان الانبار در غرب این کشور است.

دولت آمریکا چندی پیش اعلام کرد، تعداد نیروهای خود در عراق را به میزان ۵۰۰ نفر کاهش می‌دهد و درپی آن، ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد خروج نخستین گروه نظامیان آمریکایی از این کشور در چارچوب توافق اخیر بین بغداد و واشنگتن آغاز شده است.

مسئولان و مردم عراق در مناسبت های مختلف بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه پارلمان در این زمینه تاکید کرده اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 11 دی 1399 - 16:47:7

دسته بندی :