اعلام آمادگی 27 هزار نفر برای انجام تست واکسن ایرانی کرونا

جمعه 5 دی 1399 - 15:51:45
اعلام آمادگی 27 هزار نفر برای انجام تست واکسن ایرانی کرونا

تهران - الکوثر : براساس اعلام شرکت شفا فارمد ، تنها در مدت سه روز از آغاز ثبت‌نام برای انجام تست انسانی واکسن ایرانی کرونا، بیش از 27 هزار نفر برای این کار داوطلب شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، اولین واکسن ایرانی کرونا که توسط شرکت شفا فارمد تولید شد، پس از طی مراحل تست حیوانی و ثبت در سازمان جهانی بهداشت و کسب مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، وارد مرحله تست انسانی شده که این آزمایش‌ها از هفته‌ آینده و در سه مرحله انجام خواهد گرفت.

شرکت شفا فارمد اعلام کرد: از روز سه‌شنبه و پس از اعلام آغاز ثبت‌نام از داوطلبان ‏تا شب گذشته (پنجشنبه)، 27 هزار و 79 نفر برای تست انسانی واکسن کرونای تولید شده توسط دانشمندان ایرانی اعلام آمادگی و ثبت‌نام کردند.

پیش از این نیز، «کیانوش جهانپور» سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران اعلام کرد: 8 واکسن ایرانی کرونا در فهرست کاندیداهای واکسن سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته است و 8 واکسن ایرانی دیگر نیز در آستانه ورود به این فهرست قرار دارد.

جهانپور افزود: تقریبا تمام استراتژی‌های احتمالی دستیابی واکسن کووید 19 در ایران از مرحله تولید آزمایشگاهی عبور کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 5 دی 1399 - 15:30:40