مخالفت الجزایر با عادی‌سازی روابط با رژیم صهونیستی

چهار شنبه 26 آذر 1399 - 16:19:41
مخالفت الجزایر با عادی‌سازی روابط با رژیم صهونیستی

تهران - الکوثر : الجزایر ضمن تاکید بر ضرورت احترام به حق انتخاب ساکنان صحرای غربی، با عادی سازی روابط این کشور با اسرائیل مخالفت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، عمار بلحیمر سخنگوی رسمی دولت و وزیر ارتباطات الجزایر در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد، الجزائر به سوی عادی‌سازی روابط با اسرائیل حرکت نخواهد کرد.

وی با اشاره به عادی سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی در ازای به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی از سوی آمریکا گفت، اگر مغرب این طمع را دارد که از طریق عادی‌سازی روابط  با اسرائیل، به اهداف سیاسی خود دست یابد یا موضع ما در قبال مسایل را تغییر دهد، در توهم است.

بلحیمر در  بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت برگزاری همه پرسی در صحرای غربی و تاکید اتحادیه آفریقا بر مشخص شدن سرنوشت این منطقه توسط ساکنان آن از طریق شرکت در این همه پرسی اشاره کرد.  

وی افزود، ساکنان صحرای غربی باید از حقوق غیرقابل تصرف خود در تعیین سرنوشت برخوردار باشند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا پنجشنبه پیش از عادی سازی روابط میان مغرب و رژیم صهیونیستی خبر داد.

مردم مغرب اخیرا با برگزاری تظاهراتی روند عادی سازی  روبط با رژیم اسرائیل را خیانت به فلسطین و خنجر زدن از پشت به ملت آن برشمردند.

پیشتر نیز در پی فشارهای "ترامپ" برای عادی‌سازی روابط  رژیم های عربی با رژیم صهیونیستی،  امارات، بحرین و سودان با اسرائیل  بر سر عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیده بودند.

این توافقات با انتقادات گسترده در جهان اسلام مواجه شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 26 آذر 1399 - 15:27:23

دسته بندی :