"بایدن" رسما پیروز انتخابات آمریکا شد

سه شنبه 25 آذر 1399 - 9:43:54
"بایدن" رسما پیروز انتخابات آمریکا شد

تهران - الکوثر : "جو بایدن" نامزد حزب دموکرات با کسب 306 رأی الکترال، به طور رسمی پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، اعضای "مجمع گزینندگان" یا "الکترال کالج" آمریکا پس از پایان رای‌گیری روز دوشنبه 14 دسامبر، بایدن را به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا برگزیدند.

در رای‌گیری گزینندگان 50 ایالت آمریکا و منطقه ویژه کلمبیا، بایدن توانست 306 رای الکترال را به خود اختصاص دهد و ترامپ هم 232 رای به دست آورد.  هر نامزد ریاست جمهوری برای پیروزی در انتخابات باید حداقل 270 رای الکترال را بدست آورد.

نشست گزینندگان موسوم به الکترال کالج از ساعت 10 صبح به وقت محلی از ایالت ورمونت آغاز شد و سپس ایالت‌های مختلف هم نشست مشابه را در پایتخت ایالتی برگزار کردند.

در همین حال؛"دونالد ترامپ" رئیس‌ جمهور کنونی آمریکا دقایقی بعد از اعلام نتیجه رأی‌گیری مجمع گزینندگان این کشور (الکترال کالج)، از استعفای "ویلیام بار" وزیر دادگستری و دادستان کل این کشور خبر داد.

ترامپ در توییتر نوشت: «ویلیام بار قبل از کریسمس، سمتش‌ را ترک خواهد کرد و "جف روسن" معاون بار سرپرستی وزارت دادگستری آمریکا را بر عهده خواهد گرفت».

ویلیام بار پیش‌تر تاکید کرده بود، شواهدی درباره ادعاهای تیم ترامپ مبنی بر وقوع تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشاهده نکرده است.

این اظهارات "بار" موجب خشم ترامپ شده بود. 

ترامپ تاکنون شکست در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر را نپذیرفته و کماکان موضوع  تقلب در انتخابات را مطرح می کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 25 آذر 1399 - 9:15:16