مصطفی الکاظمی : عراق و لبنان چالش‌های مشابهی دارند

پنج شنبه 13 آذر 1399 - 14:21:22
مصطفی الکاظمی : عراق و لبنان چالش‌های مشابهی دارند

تهران - الکوثر : نخست وزیر عراق با اشاره به چالش‌های مشابه این کشور با لبنان گفت بغداد باید از تجربه‌ها و شرایط لبنان درس بیاموزد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دومین کنفرانس‌ بین‌المللی حمایت از لبنان چهارشنبه شب به ریاست امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل آغاز به کار کرد.

دفتر رسانه‌ای «مصطفی الکاظمی» در بیانیه‌ای اعلام کرد الکاظمی در سخنان خود در این کنفرانس گفت عراق با وجود شرایط دشوارش، از پیشگامان حمایت از ملت لبنان بوده و از زمان فاجعه انفجار چهارم اوت در بیروت، ده‌ها تن اقلام  پزشکی و کمک‌های انسانی و غذایی را همراه با یک تیم ویژه پزشکی به بیروت ارسال و بیش از یک میلیون بشکه سوخت به ملت لبنان هدیه کرده است. 

وی افزود: باید کارهای زیادی برای حمایت از لبنان انجام شود زیرا این کشور با چالش‌های متعدد و همزمان نظیر بحران اقتصادی و مالی و پیامدهای همه‌گیری کرونا مواجه است و انباشت چالش‌ها باعث تشدید فقر و بیکاری شده و امنیت غذایی را تهدید می‌کند.

نخست وزیر عراق ابراز امیدواری کرد از این کنفرانس طرحی برای حمایت از لبنان برای مقابله با چالش‌ها و گام برداشتن در مسیر اصلاحات سیاسی و اقتصادی بیرون بیاید. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 13 آذر 1399 - 14:20:3

دسته بندی :