خطیب زاده :آمریکا در تلاش پنهانی برای تخریب نهادهای قانونی افغانستان است

چهار شنبه 5 آذر 1399 - 10:6:18
خطیب زاده :آمریکا در تلاش پنهانی برای تخریب نهادهای قانونی افغانستان است

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تلاش پنهانی آمریکا در افغانستان را در راستای خروج غیر مسئولانه و تخریب نهادهای قانونی این کشور دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه آمریکا می کوشد با خروج از افغانستان بار دیگر این کشور را طوری ترک کند که گرفتار جنگ و خون‌ریزی شود،افزود:آمریکا مسئول است به عنوان یک کشور متجاوز به افغانستان حقوق بین الملل را رعایت کند و هنگام خروج خود از این منطقه زمین سوخته به آینده افغانستان تحویل ندهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اینکه رژیمی که امروز در کاخ سفید است تمام تلاش خود را می کند با معاملات پنهان آینده افغانستان را تخریب کند، گفت: ایران تلاش می کند ساختارهای فعلی جمهوری اسلامی افغانستان، حقوق اقلیت ها، حقوق مذاهب و آنچه را که مردم افغانستان به سختی بدست آورده اند حفظ شود.

خطیب زاده با تاکید بر اینکه همه طرف‌های افغانی و تمام گروه ها باید بتوانند با همدیگر در یک فرایند کاملا بین‌الافغانی گفت‌وگو کنند،تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را در راستای به نتیجه رسیدن گفت و گوهای بین الافغانی و ایجاد صلح پایدار در افغانستان بکار خواهد گرفت.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار منطقه و جهان همواره به دنبال حل بحران های منطقه از جمله بحران افغانستان از طریق گفت وگو  و سیاسی بوده است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده‌اند، محور تلاش ایران در افغانستان ایجاد ثبات، امنیت توسط دولت افغانستان در داخل این کشور است و تهران در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 5 آذر 1399 - 10:6:7