انتقال 100 خودرو نظامی و آمبولانس به "عین الاسد"

پنج شنبه 22 آبان 1399 - 12:54:30
انتقال 100 خودرو نظامی و آمبولانس به "عین الاسد"

تهران - الکوثر : یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق از ورود کاروان نظامیان آمریکایی شامل 100 خودرو و چند دستگاه آمبولانس به پایگاه "عین الاسد" عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، این منبع آگاه امنیتی در گفت و گو با پایگاه خبری "المعلومه" تصریح کرد علت ورود کاروان نظامی آمریکا به "عین الاسد" که همراه با برقراری تدابیر امنیتی بی‌سابقه‌ای است، مشخص نیست. 
به گفته این منبع ، پهپادهای آمریکایی بر فراز پایگاه "عین الاسد" در حال رصد اوضاع هستند.
چهارم نوامبر جاری نیز یک کاروان نظامی شامل ۲۰۰ خودرو آمریکایی وارد عین الاسد شده بود.
نیروهای آمریکایی در پی خروج از چند پایگاه خود از استان الانبار، عملیات بی‌سابقه‌ای برای استحکام‌سازی سایت‌های پایگاه عین‌الاسد انجام می‌دهند.
منابع امنیتی و سیاسی پیشتر درباره طرح‌های جدید آمریکا در پایگاه عین الاسد بعد از استقرار سامانه دفاع هوایی پاتریوت و توسعه و ارتقای فرودگاه نظامی آن هشدار داده بودند.
اوت گذشته یک منبع امنیتی در استان الأنبار عراق خبر داد که نظامیان آمریکایی سامانه ضد موشکی "پاتریوت" را در تمامی جهات پایگاه هوایی عین الأسد مستقر کرده‌اند.
به گفته این منبع، نظامیان آمریکایی شلیک آزمایشی این سامانه را انجام داده و این سامانه مشتمل بر یک گنبد آهنین بزرگ است که امواج الکترونیکی زیادی در اطراف پایگاه ایجاد می‌کند.
پایگاه هوایی عین‌الاسد در ۱۶۰ کیلومتری غرب بغداد،استان الانبار،و به طور مشخص در شهرستان "هیت" و ۸ کیلومتری روستایی به نام خان‌البغدادی قرار دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 22 آبان 1399 - 12:53:0

دسته بندی :