واکنش ایران به ترور وزیر ورزش و جوانان یمن

چهار شنبه 7 آبان 1399 - 12:3:58
واکنش ایران به ترور وزیر ورزش و جوانان یمن

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت امور خارجه و وزیر ورزش و جوانان ، ترور وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه در پیامی ضمن محکوم کردن ترور «حسن محمد زید» وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی و دبیرکل حزب الحق یمن و ابراز همدردی با دولت، ملت و خانواده این مقام یمنی، تاکید کرد: بی شک این ترور ناجوانمردانه مانند دیگر جنایت‌های متجاوزان به کشور یمن، تنها نشانگر ضعف و به بن‌بست رسیدن تجاوزگران در مقابله با ملت مقاوم و مصمم این کشور است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: این ترور نه تنها اراده و روحیه مردم یمن را تضعیف نمی‌کند، بلکه حقانیت این ملت غیور را بیش از پیش نشان می‌دهد. 

 وزیر ورزش و جوانان نیز ، شهادت «حسن محمد زید» وزیر امور ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن را تسلیت گفت و ترور ناجوانمردانه وی را محکوم کرد.

«مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان ایران روز چهارشنبه در پیامی تصریح کرد: شهادت اجر مردان مبارز و مقاوم بر آرمان‌های دین حضرت محمد (ص) است و خون پاک ریخته شده محور وحدت ملی مردم آزاده و بزرگ یمن خواهد شد و درخت مقاومت در منطقه را در برابر دشمنان اسلام تنومندتر خواهد کرد. 

سلطانی‌فر در این پیام برای مردم مظلوم یمن صبر و برای شهید «حسن محمدزید»، علو درجات و همنشینی با اولیاالله را آرزو کرد.

«حسن زید» وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن، صبح سه شنبه هدف ترور افراد مسلح ناشناس قرار گرفت.

منابع محلی درباره جزئیات این ترور نافرجام اعلام کردند، یک فرد مسلح سوار بر موتور سیکلت به سمت خودروی حسن زید در منطقه «حده» در جنوب صنعا تیراندازی کرد.

براساس این گزارش، وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن بر اثر این تیراندازی زخمی و به یکی از بیمارستان‌های صنعاء منتقل شد که در بیمارستان جان باخت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 7 آبان 1399 - 11:26:10

دسته بندی :