بسیج عمومی در غزه ؛ افزایش جنایت‌های رژیم صهیونیستی

یک شنبه 4 آبان 1399 - 12:39:37
بسیج عمومی در غزه ؛ افزایش جنایت‌های رژیم صهیونیستی

تهران - الکوثر : با بی‌توجهی رژیم اسرائیل به وضعیت وخیم اسیر فلسطینی، سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین در باریکه غزه بسیج عمومی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، منازعه فلسطین - اسرائیل در ماه‌های اخیر عملا دو بعد داشته است. بعد نخست، همسویی برخی کشورهای عربی با آمریکا برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل است و بعد دوم نیز افزایش جنایت‌های رژیم اسرائیل با بهره‌گیری از رویکرد حمایتی برخی کشورهای عربی است. 

یکی از پیامدهای مهم عادی‌سازی روابط تا کنون این بود که وضعیت رژیم اسرائیل در مواجهه با فلسطین تغییر کرده و این رژیم که با مشکلات داخلی متعددی مواجه است، در عرصه خارجی حمایت‌های بیشتری از جنایت‌های خود علیه فلسطین دریافت کرده است. امروز رسانه‌های عربی کمتری جنایت‌های اسرائیل را پوشش می‌دهند و بیشتر خبرهای مربوط به توافق و قراردادهای سازشکاران با اسرائیل منتشر می‌شود. 

این در حالی است که میزان جنایت‌های تل‌آویو علیه فلسطینی‌ها افزایش زیادی داشته است. در تازه‌ترین مورد، «عامر عبدالرحیم صنوبر»، جوان 18 ساله فلسطینی از روستای «یتما» در نزدیکی نابلس به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. علاوه بر این، اوضاع «ماهر الاخرس»، اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به شدت وخیم شده و این اسیر 49 ساله وصیت خود را نیز خطاب به ملت فلسطین نوشته است. 

رژیم صهیونیستی ماهر الاخرس را در 27 ژوئیه گذشته بدون تفهیم اتهام بازداشت کرده است. وی در اعتراض به بازداشت اداری خود و شمار قابل توجه دیگری از اسرای فلسطینی، دست به اعتصاب غذا زده است و 90 روز از این اعتصاب غذای وی می‌گذرد. «احلام حداد»، وکیل مدافع این اسیر فلسطینی گفت الاخرس خطاب به ملت فلسطین وصیت کرده است که مدافع وطن و سرزمین خود باشند.

وضعیت این اسیر فلسطینی سبب خشم مردم و گروه‌های مقاومت این کشور شده است. در همین راستا، هشدارها به رژیم صهیونیستی در خصوص وضعیت الاخرس افزایش یافته و سرایا القدس در باریکه غزه اعلام بسیج عمومی کرده و به حالت آماده‌باش کامل در آمده است. 

این وضعیت نشان می‌دهد که یکی دیگر از پیامدهای توافق سازش برخی کشورهای عربی با رژیم اسرائیل، تکیه فلسطینی‌ها بر قابلیت‌های داخلی است. 

«معتصم حماده»، تحلیلگر سیاسی فلسطینی در یادداشتی که خبرگزاری فلسطینی «معا» منتشر کرد، نوشت: «رویکرد آمریکایی‌ها و سازشکاران عربی در قبال فلسطین این است که فلسطینی‌ها تا زمانی که لجبازی می‌کنند و وارد بهشت صلح آمریکایی نمی‌شوند؛ پس بروند به جهنم».

به عبارت دیگر، فلسطینی‌ها به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا و سازشکاران عربی تا زمانی که فلسطین تسلیم طرح‌های سازش نشوند، اقدامی برای آن انجام نمی‌دهند.

از این رو، گروه‌های فلسطینی طی سه ماه اخیر بارها با تاکید بر شکست مذاکره و سازش، اعلام کردند مقاومت تنها رویکردی است که در مقابل جنایت‌های اسرائیل اتخاذ می‌شود. تاکنون بارها ثابت شده است که رژیم صهیونیستی در مقابل رویکرد مقاومت محور فلسطینی‌ها آسیب‌پذیر است. «نفتالی بنت»، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در این خصوص تاکید کرد نتانیاهو در برابر حملات موشکی حماس و جهاد اسلامی ناتوان است و این وضعیت تا 20 سال دیگر هم ادامه خواهد داشت. 

نکته پایانی اینکه، جنایت‌های این روزهای اسرائیل علیه فلسطینی‌ها از جمله شهادت جوان 18 ساله و وضعیت وخیم ماهر الاخرس در زندان‌های اسرائیل، بار دیگر ثابت کرد آنچه میان بحرین، امارات و سودان با رژیم صهیونیستی توافق شد و احتمالا چند کشور عربی دیگر نیز به آن می‌پیوندند، توافق صلح نیست. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 4 آبان 1399 - 12:30:40