وقوع 10 زمین لرزه طی یک روز در کشور

شنبه 3 آبان 1399 - 19:46:33
وقوع 10 زمین لرزه طی یک روز در کشور

تهران- الکوثر: امروز سوم آبان ماه ده زمین لرزه کوچک و بزرگ در کشور به ثبت رسید که بزرگترین آن زلزله 5.4 ریشتری آوج قزوین بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، بزرگترین زمین لرزه امروز شنبه سوم آبان ماه در آوج قزوین به وقوع پیوست و براساس بررسی ها و ارزیابی ها هیچ خسارت مالی و جانی در پی نداشت .

این زمین لرزه ۵.۴ ریشتری که ساعت حدود ۱۵ و ۴ دقیقه آوج قزوین را به لرزه درآورد، در حالی رخ داد که مردم با وقوع زلزله ای  ۳.۹ ریشتری که حدود دو دقیقه زودتر و  ساعت ۱۵ و دو دقیقه و ۲۸ ثانیه رخ داد به اماکن امن پناه برده بودند. 

پل سفید مازندران، شهمیرزاد سمنان، سلطان آباد خراسان رضوی، تخت هرمزگان و آوج قزوین از مناطقی بود که امروز وقوع زمین لرزه در آن به ثبت رسیده است با این تفاوت که آوج قزوین شش زمین لرزه را پشت سرگذاشت که با  زمین لرزه ۳.۹ ریشتری به استقبال زلزله ۵.۴ ریشتری رفت و تاکنون با ۴ پس لرزه آن را بدرقه کرده است. زلزله اصلی در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در شهرستان آوج ثبت شده است.

زمین لرزه آوج  اکثر استانهای همجوار از جمله استان گیلان را لرزاند.

فرماندار شهرستان آوج گفت: زمین لرزه‌ای که آوج استان قزوین را لرزاند هیچ خسارت جانی و مالی در این شهرستان برجای نگذاشت.

نصرت الله علیرضاییافزود: به محض وقوع این زمین لرزه، تکان‌های شدیدی در دو مرحله در سطح شهرستان به وقوع پیوست.

وی اضافه کرد: بلافاصله بعد از وقوع این زمین لرزه، تیم‌های ارزیابی از دهیاران و بخشداران در چهارگوشه شهرستان وارد عمل شدند و خوشبختانه با بررسی صورت گرفته مشخص شد این زلزله هیچ گونه خسارات جانی و مالی به دنبال نداشته است.

علیرضایی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه زلزله قابل پیش بینی نیست و ممکن است پس لرزه‌هایی نیز داشته باشد دام‌ها و احشام خود را از آغل‌ها خارج کرده و از قرار گرفتن در کنار ساختمان‌های فرسوده و قدیمی پرهیز نمایند.

وی گفت: از شهروندان آوجی درخواست داریم ضمن حفظ آرامش در حالت آماده باش قرار داشته باشند تا در صورت بروز هرگونه حادثه، کمترین میزان خسارات جانی و مالی را داشته باشیم.

فرماندار آوج افزود: ما در حال حاضر با مدیریت بحران استان در حال تعامل و ارتباط هستیم و ضمن رصد آخرین وضعیت شهرستان، اطلاعات لازم را در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 3 آبان 1399 - 19:46:23

دسته بندی :