واکنش طالبان به بمباران هلمند

یک شنبه 27 مهر 1399 - 18:11:6
واکنش طالبان به بمباران هلمند

تهران- الکوثر: سخنگوی طالبان با اشاره به حملات هوایی اخیر آمریکا به این گروه در استان هلمند گفت: این حملات سرپیچی علنی و تخلف صریح از توافقنامه قطر است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «قاری یوسف احمدی» سخنگوی طالبان امروز (27 مهرماه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای آمریکایی پس از درگیری‌ها در ولایت هلمند با «بمباران بی‌مورد» بارها از توافقنامه قطر سرپیچی کردند.

احمدی گفت که براساس توافقنامه آمریکا و طالبان که 10 اسفند 1398 به امضا رسید، نظامیان آمریکایی نمی‌توانند به جز مناطق درگیری و هنگام جنگ دیگر مناطق را بمباران کرده و کسی را هدف قرار دهند.

وی افزود: اما در چند روز اخیر، حملات هوایی آمریکایی مناطق نهرسراج، خوشکاوه، باباجی ولایت هلمند، مناطقث مالگیر و بند برق شهرستان گرشک و مناطق مختلف شهرستان‌های سنگین، مارجه، ناوه و نادعلی را شب و روز بمباران کرده‌اند و همچنان در فراه و بعضی ولایت‌ها دیگر نیز بمباران داشته‌اند که تخلف علنی و صریح از پیمان دوحه می‌باشد.

سخنگوی طالبان تصریح کرد: این چندمین بار است که آمریکا از توافقنامه سرپیچی می‌کند و با تکرار این‌گونه اعمال، مسئولیت عواقب آن با طرف آمریکایی خواهد بود.

«سانی لگت» سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان هفته گذشته اعلام کرد که نیروی هوایی آمریکا چندین حمله هدفمند را در دفاع از نیروهای امنیتی افغان علیه گروه طالبان انجام داده است.

وی همچنین افزود که نیروی هوایی آمریکا در گذشته نیز از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان که تحت حمله طالبان قرار داشتند، حمایت کرده  و به این حمایت ادامه خواهد داد.


یک شنبه 27 مهر 1399 - 18:11:0

دسته بندی :

پربازدیدها