ایران ریاست دوره ای گروه 24 را برعهده گرفت

چهار شنبه 23 مهر 1399 - 10:48:17
ایران ریاست دوره ای گروه 24 را برعهده گرفت

تهران - الکوثر : رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مجازی وزرا و روسای کل گروه 24،ریاست دوره‌ای این گروه را برای مدت دوازده ماه عهده‌دار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «عبدالناصر همتی» رییس کل بانک مرکزی ایران در اجلاس مجازی اخیر وزرا و روسای کل گروه 24 با قدردانی از دولت غنا به دلیل سکان ‌داری این گروه در طول یکسال گذشته گفت، با توجه به رکودهای عمیق کنونی که از همه‌گیری کرونا ناشی می‌شوند، نقش و اهمیت گروه 24 روز به روز پررنگ‌تر می‌شود.

همتی با تاکید بر لزوم هماهنگی جهانی برای حل مشکلات به ویژه در زمینه ویروس کرونا تصریح کرد، به عنوان یک گروه، همه باید همواره از یک راه‌حل جهانی هماهنگ‌شده حمایت کنند تا این اطمینان ایجاد شود که تمام کشورها بدون هیچ استثنایی به واکسن و درمان کم‌هزینه برای کووید۱۹ و کمک های مالی از جمله کمکهای اضطراری بر مبنای نیازها و دلایل بشردوستانه دسترسی داشته باشند.

رییس کل بانک مرکزی ایران ابراز اطمینان کرد، در این دوران خدمت، ضمن تدوین سیاست‌هایی مبتنی بر چشم‌انداز آینده و اهداف از پیش تعیین شده، به کشورهای عضو نیز کمک خواهد شد تا بر این بحران بی‌سابقه و شرایط آسیب‌زای کنونی غلبه کنند.

همتی، بهبود اقتصادی در دوران پس از همه‌گیری کرونا، چگونگی برقراری ثبات مالی و به ویژه مدیریت بدهی عمومی را از اهداف خود در دوران  ریاست دوره‌ای گروه 24 عنوان کرد.

گروه 24 که متشکل از بیست و چهار کشور از سه منطقه جغرافیایی آفریقا، آمریکای لاتین و کارائیب و آسیا است، با هدف ایجاد هماهنگی و پیشبرد مواضع کشورهای در حال توسعه در قلمروهای پولی و توسعه مالی اواخر سال 1971 ایجاد شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 23 مهر 1399 - 10:39:9