سیدحسن نصرالله : پیروزی انقلاب اسلامی زمینه برگزاری مراسم اربعین را فراهم کرد

پنج شنبه 17 مهر 1399 - 10:12:1
سیدحسن نصرالله : پیروزی انقلاب اسلامی زمینه برگزاری مراسم اربعین را فراهم کرد

تهران - الکوثر : دبیرکل حزب الله لبنان چهارشنبه شب در سخنانی به مناسبت اربعین حسینی (ع)، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و تحولی که در منطقه ایجاد شد زمینه را برای برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) فراهم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، "سیدحسن نصرالله" در ابتدای سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی (ع) به همه پیروان، دلدادگان و عاشقان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تصریح کرد، حادثه کربلا نشانه فرهنگ انقلابی، حماسه، شجاعت و قهرمانی است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه به راهپیمایی میلیونی و عظیم اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و گفت: جنبش بیداری اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سرنگونی رژیم صدام، درها را به روی میلیون ها عراقی و میلیونها محب اهل بیت (ع) از خارج عراق برای زیارت امام حسین (ع) باز کرد.

"سیدحسن نصرالله"، راهپیمایی میلیونی و عظیم اربعین حسینی (ع) را پدیده ای بسیار مهم توصیف کرد و افزود، ملت‌های جهان با دیدن میلیون‌ها زائر حسینی در صفحات تلویزیونی از قیام حسینی و اهداف آن آگاه می‌شوند.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و گفت: در شرایط جدید زائران خارج از عراق نتوانستند همچون سال‌های گذشته در پیاده روی اربعین شرکت کنند، اما در داخل عراق میلیون‌ها عراقی با پای پیاده راهی کربلای معلی شده اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 17 مهر 1399 - 10:10:42