مسئول اطلاعات داعش و معاون وی در بغداد دستگیر شدند

یک شنبه 13 مهر 1399 - 16:39:40
مسئول اطلاعات داعش و معاون وی در بغداد دستگیر شدند

تهران- الکوثر: نیروهای سازمان اطلاعات وابسته به وزارت کشور عراق در عملیاتی، موفق به دستگیری مسوول سرویس اطلاعات گروه تروریستی «داعش» و معاون وی در بغداد شدند.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت کشور عراق امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای سازمان اطلاعات وزارت کشور در عملیات مشترک با اداره اطلاعات بغداد و پلیس فدرال یکی از سرکرده‌های تروریست‌ها و مسوول سرویس اطلاعات داعش در «الفلوجه» به نام «ابوسلیم المولا» را به همراه معاون وی دستگیر کردند.
بیانیه وزارت کشور عراق افزود که عملیات دستگیری این دو تروریست پس از تعقیب آنها در الفلوجه و ورود به استان بغداد در منطقه «الدوره» پایتخت انجام شد.
بر اساس گزارش وزارت کشور عراق، این دو تروریست داعشی در بازجویی‌های اولیه به عضویت در گروه‌های جنایتکار و شرکت در برخی عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی و شهروندان غیرنظامی عراق اعتراف کردند.
عراق در سال 2017 میلادی پس از سه سال، با بازپس‌گیری کل قلمرو خود که حدود یک سوم از گستره این کشور بود، پیروزی بر داعش را اعلام کرد.
با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در مناطق شمالی، شرقی و غربی عراق است و در سه ماه گذشته به حملات خود علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق شدت بخشیده است.
نیروهای «الحشد الشعبی» و ارتش عراق در این مدت که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال 2017 توصیف شده است، بیش از یکصد عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 13 مهر 1399 - 16:39:16