تلاش رژیم صهیونیستی برای محدود کردن اعتراضات

چهار شنبه 9 مهر 1399 - 17:58:44
تلاش رژیم  صهیونیستی  برای محدود کردن اعتراضات

تهران- الکوثر: پارلمان رژیم صهیونیستی طرحی را تصویب کرده که در ظاهر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا است اما در باطن هدف اصلی آن محدود کردن اعتراضات برای خاموش کردن صدای معترضان به ناکارآمدی دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم است .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از روزنامه تایمز اسرائیل، کنست ( پارلمان رژیم صهیونیستی ) امروز ( چهارشنبه ) با تصویب طرحی ضمن ایجاد محدودیت برای برگزاری اعتراضات، خروج از منازل به فاصله بیش از یک کیلومتر جهت شرکت در اعتراض‌ها و شکل گیری تجمع‌ها را به حداکثر ۲۰ نفر در فضای بیرونی محدود کرد که در نهایت موجب خاموشی تظاهرات هفتگی گسترده در نزدیکی محل اقامت نتانیاهو می‌شود.

طرح مزبور در قرائت دوم و سوم پارلمان با آرای ۴۶ به ۳۸ مصوب شد و منتقدان را نسبت به خاموشی صدای معترضان برآشفت. حزب حاکم رژیم صهیونیستی خواستار برقراری ممنوعیت برگزاری اعتراضات گسترده علیه کابینه نتانیاهو حتی پس از لغو قرنطینه سراسری در فلسطین اشغالی است اما آوی نیسنکورن وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی گفت که لیکود در اقدامات خود برای اعمال محدودیت‌ها بر اعتراضات پس از لغو قرنطینه شکست خورده است. 

حزب لیکود و آبی‌سفید پس از کشمکش‌های موجود بر سر ارائه طرح به پارلمان در نهایت طی مذاکراتی در این مورد به توافق رسیدند. مقامات صهیونیستی گفتند که طبق مقررات تعداد معترضان در نزدیکی اقامتگاه نتانیاهو در مجموع ۲ هزار نفر می‌شود به صورتی که در میدان پاریس محل برگزاری اعتراضات باید ۱۰۰ تجمع ۲۰ نفری انجام شود و فقط افراد ساکن در محلات نزدیک قادر به مشارکت در آن هستند. تعداد مذکور بسیار کمتر ۱۰ تا ۲۰ هزار شرکت کننده در تظاهرات علیه نتانیاهو در نزدیکی محل اقامت وی در هفته‌های اخیر به شمار می‌رود.

مئیر کوهن از حزب مخالف یش عتید- تلم کنترل اعتراضات به این شکل را محکوم کرد. یائیر گولان از حزب چپگرا مرتص نیز هشدار داد که مقررات جدید موجب توقف تظاهرات نخواهد شد. وی افزود که عصبانیت فزاینده در خیابان‌ها راه خود را به بیرون پیدا می‌کند.

الی آویدار نماینده حزب اسرائیل خانه ما گفت که این مصوبه یک حمله به شهروندان است." زمانی که قانون تصویب شد، دیگر هیچکس ما را تنها دموکراسی در خاورمیانه نمی‌داند ما یک دیکتاتوری شده‌ایم."

درماه‌های اخیر معترضان با برگزاری تجمعات هفتگی در نزدیکی محل اقامت نتانیاهو در قدس خواستار استعفای وی شدند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی که بارها با شیوه‌های مختلف به دنبال ایجاد مانعی برای برگزاری اعتراض‌ها شده بود در نهایت دیروز در پارلمان صدای این اعتراضات را به نحوی خاموش کرد.


چهار شنبه 9 مهر 1399 - 14:8:39