استقبال ایران از توافق انصارالله با دولت مستعفی یمن

سه شنبه 8 مهر 1399 - 18:42:19
استقبال ایران از توافق انصارالله با دولت مستعفی یمن

تهران- الکوثر: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با استقبال از توافق انصارالله یمن با دولت مستعفی یمن در تبادل اسراء، دو طرف را به اجرای هر چه سریع‌تر این توافق فراخواند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سعید خطیب‌زاده امروز (سه‌شنبه)  اظهار داشت:جمهوری اسلامی ایران این توافق را گامی در جهت کمک به حل و فصل مسالمت آمیز بحران کنونی در یمن دانسته و این توافق نشان داد گفت‌وگوهای یمنی - یمنی  تنها راه حل مشکلات کنونی این کشور است.

خطیب زاده در پایان ابراز امیدواری کرد با نتیجه بخش بودن این توافق و‌ تداوم روند آزاد سازی سایر اسرای باقیمانده، زمینه برقراری گفت‌وگوهای سیاسی یمنی - یمنی فراهم و منجر به توقف جنگ و تجاوز  در این کشور شود.
سازمان ملل دو روز قبل اعلام کرد که نمایندگان دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و جنبش انصارالله برای مبادله ۱۰۸۱ اسیر که در میان آنها سعودی ها و سودانی ها وجود دارند، به توافق رسیده اند.

این توافق طی ۱۰ روز مذاکره در سوئیس رخ داد و قرار است که مبادله در ۱۵ اکتبر آتی انجام شود.

طبق این توافق، ۶۸۱ اسیر انصارالله و ۴۰۰ اسیر طرف دیگر که در میان آنها ۱۵ سعودی و ۴ سودانی وجود دارد، آزاد خواهند شد.

مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن درباره این توافق گفت: هدف ما رسیدن به توافق و آنگاه گفتگو درباره موضوعات دیگر به منظور ایجاد صلح دائمی است.

همچنین کمیته بین المللی صلیب سرخ هم از این توافق استقبال کرد و از طرفین خواست که زمینه عملی شدن توافق انجام شده را فراهم آورند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد: ما بر این باوریم که این توافق به ملت یمن امید می دهد و امکان دست یابی به راه حل های مثبت را میسر می سازد.


سه شنبه 8 مهر 1399 - 16:9:31

پربازدیدها