ائتلاف فتح : حشد الشعبی از حاکمیت و تمامیت ارضی عراق دفاع می‌کند

جمعه 4 مهر 1399 - 12:6:45
ائتلاف فتح : حشد الشعبی از حاکمیت و تمامیت ارضی عراق دفاع می‌کند

تهران - الکوثر : ائتلاف پارلمانی "الفتح" عراق اعلام کرد، سازمان الحشد الشعبی در کنار نیروهای مسلح و سرویسهای امنیتی ، از تمامیت ارضی و حاکمیت عراق دفاع می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ائتلاف پارلمانی "الفتح" عراق روز پنج شنبه با صدور بیانیه ای تاکید کرد، همه باید به مأموریت اصلی و نخست دولت که برقراری امنیت، بازگرداندن اقتدار به عراق و فراهم کردن فضای مناسب برای برگزاری انتخابات زودهنگام آزاد، پایبند باشند.
این ائتلاف پارلمانی عراق تصریح کرد، نیروهای الحشدالشعبی همواره در تعهد به قانون الگو بودند و هدف و وظیفه آنها، حفظ منافع عراق و دفاع از تمامیت ارضی، حاکمیت، امنیت و ثبات این کشور است.
بر اساس این گزارش،الحشدالشعبی عراق اعلام کرد، این سازمان گروهی نظامی است که تحت فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق دفاع از حاکمیت ملی کشور را وظیفه خود می داند.
الحشد الشعبی تاکید کرد، با وجود اختلاف عقاید مردم عراق، این سازمان همواره مورد قدردانی مردم بوده و همچنان حاضر است در مسیر عزت مردم و حاکمیت عراق جانفشانی کند.
نیروهای الحشدالشعبی و ارتش عراق در ماه‌های اخیر به دلیل فعالیت هسته‌های خفته داعش در مناطق مرزی عراق، عملیات های متعدد امنیتی را در استان های مرزی آغاز کرده اند که این اقدامات همچنان ادامه دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 4 مهر 1399 - 6:47:15

دسته بندی :