جاذبه های دیدنی بزرگترین کشور مسلمان جهان

سه شنبه 25 شهریور 1399 - 10:30:25
جاذبه های دیدنی بزرگترین کشور مسلمان جهان

کشور اندونزی کشوری زیبا و دارای جاذبه های گردشگری فراوان است که طبیعت فوق العاده زیبا و دیدنی دارد و پیشینه طولانی را نیز دارا است.

تهران-الکوثر، چشم اندازهای طبیعی غیر قابل وصف مانند اقیانوس ها، آتش فشان ها،کوهستان ها و تپه ها را می توان در سراسر اندونزی نظاره کرد. کوه آتشفشانی برومو در پارک ملی ‏Bromo Tengger Semeru‏ که یکی از جاذبه گردشگری است ، قرار دارد . این آتشفشان فعال در وسط دشتی به نام دریای شن (Segara Wedi)، همراه با چندین کوه دیگر قرار دارد.

مردم محلی این منطقه طی جشن های هندوها از این کوه بالا می روند و طبق رسوم خود گل ها و غذاهایی را داخل دهانه این کوه می ریزند. به علت فوران های مکرر این کوه چشم انداز کوهستانی خیره کننده از دود سولفور شده به وجود آمده که از صحنه های محبوب برای عکاسی از اندونزی می باشد.

جاذبه های فوق العاده دیدنی کشور اندونزی

پارک ملی ‏Gunung Gede Pangrango‏

پارکی به نام پارک ملی Gunung Gede Pangrango در شهر ‏West Java‏ اندونزی ‏وجود دارد که دارای طبیعتی بکر و زیبا می باشد . حیوانات وحشی متفاوت با گونه های مختلفی در این پارک نگهداری می شود.

یکی از دلایلی که گردشگران علاقه مند به حیات وحش و طبیعت را جذب زیبایی این پارک می کند نگهداری این حیوانات و پرندگان زیبا و طبیعت بکر این پارک است . ماهیگیری نیز یکی از تفریحات محلی های این منطقه است .

آتشفشان هایی به نام کوه ‏Pangrango‏ و کوه ‏Gede‏ در قلب پارک قرار دارد. چشم انداز فوق العاده کوه ‏Gede‏ افراد علاقمند به کوهنوردی را انتخاب جذب خود می کند.

ویسروی بالی

ویسروی بالی مکانی دنج و مناسب برای ریلکس کردن و استراحت کردن است که با مدیریت یک خانواده استرالیایی اداره می شود.

هرم کارستنس | Carstensz Pyramid

هرم کارستنس بلندترین قله اندونزی است که متعلق به کوه جایاویجایا در پاپوآ می باشد که به خاطر جذابیت صخره های سنگی جذابش و به علت اینکه روی آن برف وجود دارد بسیار معروف است. پایینتر از این قله، دریاچه ای به نام ایدنبرگ وجود داردکه خودش خشک می شود و دوباره از آب پر می شود و قوهای سیاه روی آن دیده می شود.

ساحل کلینگ کینگ | Kelingking Beach

این ساحل که طبیعت بکر و زیبایی دارد مانند شبه جزیره ایست که انگار بخشی از ساحل را در آغوش گرفته است. مشاهده این ساحل هم از پایین و هم از بالا جذاب است.

فلات دییِنگ | Dieng Plateau

این فلات با طبیعت زیبایش در بالای ابرها واقع شده و جایگاه مخروبه زیارتگاه های قدیمی است که از تاریخ و طبیعت جلوه زیبایی را به نمایش می گذارد. فلات دیینگ مکانی برای تماشای قومیت های محلی می باشد.

آبشار کوبان سوو | Coban Sewu Waterfall

کوبان سوو که معنای آن در زبان محلی «هزاران آبشار» است، آب شفاف و تمیزی دارد که از صخره پایین می ریزد . طبیعت بکر و زیبای این آبشار و شنا در دریاچه آن سبب شده که گردشگران زیادی به این منطقه بروند.

کوه رینجانی | Mount Rinjani

رینجانی، دومین کوه آتشفشانی اندونزی است که در جزیره لومبوک قرار دارد. آبشارهای دوقلو و رودخانه های جاری در اطراف این کوه وجود دارند که زیبایی های زیادی را به این کوه بخشیده اند.

مهم ترین جاذبه اندونزی چیست؟

آتشفشان ‏Kawah Ijen‏

منطقه Ijen‏ به علت دهانه اتشفشانی وسیع ، چندین آتشفشان دیگر را نیز در خود جای می دهد که یکی از آنها آتشفشان Kawah Ijen است. این آتشفشان پر از سولفور می باشد به همین دلیل هنگام سوختن آتش آبی از آن پدیدار می شود که تماشای این آتش در شب بسیار لذت بخش است.

برخی افراد این کوه را خطرناک تلقی می کنند اما تور های بسیاری برای تماشای این شعله های آتشفشان برگزار می شود.

هتل Alila Purnama‏

هتلی به نام Alila Purnama‏ روی یک کشتی واقعی قرار دارد که درون اتاق های کشتی تمامامکانات را برای گردشگران فراهم می کند. این کشتی به طرف جزیره ‏Komodo‏ می رود که برای بازدید کنندگان تماشای دریایی شگفت انگیز و مرجانهای اطراف را هدیه می کند.

تراس های طبقاتی برنج ‏Tegallalang

تراس های طبقاتی برنج ‏Tegallalangدر اوبود واقع است . زمین های برنج به علت شکل گیری طبقاتی و پلکانی از جاذبه های دیدنی این منطقه محسوب می شود و همه افراد را به خود جذب می کند . برای به تصویر کشیدن این زیبایی ها همه ساله نقاشان و عکاسان بسیار زیادی به این منطقه سفر می کنند.

کشتی شکسته بالی

یک کشتی شکسته معروف در ساحل سنگی ‏Tulamben‏ وجود دارد که گردشگران علاقه مند به شنا و غواصی کردن و شیرجه زدن را به خود جذب می کند . همانطور که بخش گردشگری نمناک اشاره داشته در این ساحل موجودات دریایی زیبا ، لاک پشت ها ، انواع ماهی ها و مرجان های زیبای به دلیل تمیز و شفاف بودن آب در آن وجود دارد.

هتل بامبو اینداه

هتل بامبو باغ در بالی که در ساخت آن از ترکیبی مدرن و سنتی استفاده شده است و بسیار زیبا هستند . ویلاهای چوبی که صد سال قبل ساخته شده اند محل اقامت میهمانان می باشند . در اطراف این هتل باغ های طبیعی بسیار دلنشین و آرامی وجود دارد.

معابد تاریخی در بوروبودور

معبد بودایی ماهایانا یکی از شناخته شده ترین و معروف ترین معابد جهان است که 504 مجسمه بودا در این معبد قرار دارد و تحت نظر یونسکو از آن حفاظت می شود.

پدیده طبیعی کلیموتو Kelimutu

کلیموتو یک کوه آتشفشان است که دریاچه های کوچکی در قله آن واقع است. کلیموتو از 3 دریاچه تشکیل شده که هر یک رنگ مختلف دارند و رنگ آن ها در طول سال از سبز به سیاه و همچنین قرمز، قهوه ای و … تغییر می کند.

این رنگ ها به دلیل فعالیت های آتشفشانی طیف های گوناگون دارند. جالب است بدانید یکی از این دریاچه ها در طول قرن 44 بار تغییر رنگ داده است.

راجا امپات | Raja Ampat

جزایر رجا امپات حدودا 1000 جزیره کوچک با مناظر زیبا و خاص دارد. این جزیره دارای پرندگان اندمیک، گل های وحشی رنگارنگ و سایر حیوانات خانگی است. این محل با وجود حداقل 500 گونه مرجان و 1400 نوع ماهی، از جمله کوسه-نهنگ، اسب دریائی ساحلی و... یکی از نقاط با ارزش جهان برای غواصی زیر دریا است.

دریاچه لابوان کرمین | Labuan Cermin

آب های کریستالی و شفاف این دریاچه سبب می شود بدون تجهیزات از بالا کف دریاچه دیده شود؛ به همین خاطر گردشگران این دریاچه با قایقی سوار بر روی آب های این دریاچه می توانند زیبایی های کف دریاچه را ببینند . آب کف این دریاچه شور است و آبی که در سطح قرار دارد، کاملا شیرین است.

جزیره کومودو | Komodo Island

در جزیره کومودو تپه ها، پوشش های سرسبز، ساحل های عجیب و غریب و اقیانوس آبی روشن را همه با هم می توان دید . این جزیره به عنوان زیستگاهی برای اژدهای کومودوی کنجکاو و باستانی شناخته می شود. 

زیباترین شهرهای اندونزی

باندونگ

یکی از جالبترین و زیباترین شهرهای اندونزی چنانچه در نمناک معرفی کرده ایم ، باندونگ است که در غرب جاوا واقع شده که به پاریس جاوا شناخته می شودو دارای طبیعت زیبا و خوراکی های خوشمزه است.

سولو

سولو که به جوگجا شباهت زیادی دارد ، در مرکز جاوا قرار گرفته است. سولو یک شهر تاریخی بزرگ است که محل فرمانروایی مانگکونه گاران و سلطنت کازونانا بوده است.

مالانگ

شهر پاکیزه، خنک و جذاب مالانگ در جاوای شرقی وجود دارد که محل سلطنت ماتارام بوده است. این شهر از نظر فرهنگی و تاریخی بسیار غنی بوده و دارای معابد بسیاری است. مزارع چای، آبشارها و کوهستان ها و سواحل زیبایی مانند باله کامبانگ، انگلیپ و سندانگ بیرو از چشم اندازهای این منطقه است.

باتو

باتو شهر تپه ای زیبایی است که مرکز کشاورزی بوده و با کوه ها و تپه هایی شگفت انگیز احاطه شده است که یکی از این کوه ها گونوگ بانیاک است که محل برگزاری رقابت های ملی و بین المللی پاراگلاید می باشد.

پادانگ

پادانگ از زیباترین شهرهای اندونزی است که دارای رستوران های زیبا و فراوان و غذاهای خوشمزه ای است. این شهر از لحاظ تاریخی نقش مهمی را برای هلند به عنوان یک شهر بندری ایفا کرده است.

اوبود

اوبود شهری زیبا واقع در جزیره بالی است که در آن مزارع پلکانی و تراس مانند برنج وجود دارد و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این شهر مرکز فرهنگی جزیره است و هنرمندان معاصر گالری ها و استودیوهای خود را در این منطقه راه اندازی می کنند.

مانادو

مانادو در روزهای استعمار قلعه هلندی ها و محل زندگی مردم میناهاسا بودهکه اکنون نیز فرهنگ، سنت و معماری آن حفظ شده است. رونق این شهر به علت تجارت با فیلیپین و سایر کشورهای همسایه برای مدت طولانی می باشد.

باکیتینگی

باکیتینگی شهر کوچکی و زیبایی در غرب سوماترا است. این شهر کوچک آداب و سنت های مینانگ را نشان می دهد به طوری که بازدیدکنندگان می توانند از روستاهای سنتی با خانه هایی که دارای معماری مینانگ هستند دیدن کنند.

یوگیاکارتا

یکی از زیباترین شهرهای اندونزی یوگیاکارتا معروف به جوگجا است . جوگجا مرکز اصلی تاریخی و فرهنگی در جاوا است.در این شهر معابدی _پرامبانان و بروبودور وجود دارد که بازدید از آنجا شما را به عصر دو پادشاهی بزرگ یکی بودا و دیگری هندو می برد.

بوگور

شهری زیباو سرسبز به نام بوگور بیرون از جاکارتا قرار دارد که ساکنین تعطیلات آخر هفته خود را در آن می گذرانند. بوگور خانه باغ های گیاه شناسی است که با مزارع چای و کوه های پونکاک احاطه شده است. 


سه شنبه 25 شهریور 1399 - 8:42:52