انتقاد شدید تشکیلات خودگردان فلسطین از اتحادیه عرب

دو شنبه 24 شهریور 1399 - 19:8:9
انتقاد شدید تشکیلات خودگردان فلسطین از اتحادیه عرب

تهران - الکوثر : نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت، پس از موضع اتحادیه عرب درباره عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل، این تشکیلات در حال بررسی تدابیری علیه اتحادیه عرب است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه تاکید کرد، اتحادیه عرب در برابر نقض آشکار تصمیمات خود که هیچ یک از آن‌ها عملیاتی نشده و به نمادی از ناتوانی اعراب تبدیل شده است، سکوت می‌کند. 

اشتیه از کشورهای عربی خواست برنامه امارات و بحرین را برای امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که قرار است فردا طی مراسمی در آمریکا انجام شود، رد و این کشورها را تحریم کنند. 

نخست وزیر تشکیلات خودگردان گفت، اتحادیه عرب دیگر یک اتحادیه نیست، بلکه عامل تفرقه و گسست همبستگی عرب است و فردا یک روز سیاه در تاریخ امت عربی و شکست نهاد اتحادیه عرب است. 

در نشست هفته گذشته اتحادیه عرب، طرح فلسطین در مخالفت با عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات پذیرفته نشد.

پس از اعلام توافق عادی سازی روابط  بین رژیم صهیونیستی و امارات در 13 اوت ، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا یازدهم سپتامبر نیز از عادی سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد، بحرین و اسرائیل بر سر عادی سازی کامل روابط  به توافق رسیده‌اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 24 شهریور 1399 - 19:5:46

دسته بندی :