سه کشور دیگر عربی، راه امارات را در پیش گرفته‌اند

پنج شنبه 13 شهریور 1399 - 18:42:56
سه کشور دیگر عربی، راه امارات را در پیش گرفته‌اند

تهران- الکوثر: همزمان با پیشرفت توافق رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی برای عادی‌سازی روابط، اکنون گفته می‌شود سه کشور عربی دیگر نیز به دنبال برقراری مناسبات رسمی با تل‌آویو هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی در گزارشی ادعا کرد به جز امارات، سه کشور عربی دیگر از جمله عربستان سعودی، بحرین و عمان تمایل دارند با این رژیم همکاری نظامی، اطلاعاتی و تجاری رسمی داشته باشند. 

در همین زمینه سایت خبری – تحلیلی تایمز اسرائیل نوشت وزارت اطلاعات اسرائیل در گزارش جدیدی ادعا کرد: " پیشرفت در توافق با امارات، درها را برای پیشبرد روابط با کشورهای بیشتری گشوده است که در صدر آنها عمان، بحرین و عربستان سعودی قرار دارند." در این گزارش نام خلیج فارس نیز تحریف شده است. 

نسخه‌ای از این گزارش 11 صفحه‌ای که به دست تایمز اسرائیل رسیده نشان دهنده همسویی نگرانی‌های امنیتی ریاض و تل‌آویو است که موجب همرار کردن مسیر برای همکاری در این زمینه شده است.

خاطرنشان می‌شود روز گذشته رسانه‌های اسرائیلی به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه امارات گزارش دادند که این کشور به دنبال افتتاح کنسولگری در شهر ناصریه یا بندر حیفا واقع در شمال اسرائیل است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 13 شهریور 1399 - 18:42:41

دسته بندی :