بیانیه پایانی نشست رهبران فلسطین درباره توافق اسرائیل و امارات

چهار شنبه 29 مرداد 1399 - 11:4:40
بیانیه پایانی نشست رهبران فلسطین درباره توافق اسرائیل و امارات

تهران- الکوثر: رهبران فلسطینی در بیانیه پایانی نشست رام الله درخصوص بررسی توافق عادی سازی روابط میان امارات و رزیم صهیونیستی از ابوظبی خواستند که در اشتباهش بازنگری کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این نشست عصر سه شنبه در رام الله با حضوراعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف)، رهبران گروه های فلسطینی، اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح، نمایندگان جنبش های حماس و جهاد اسلامی، جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین و دیگر گروه های فلسطینی و همچنین مشارکت مفتی قدس و فلسطین درباره بررسی توافق امارات و اسرائیل برای عادی سازی روابط و اقدامات برای رویارویی با این توافق ننگین برگزار شد.

رهبران فلسطین در بیانیه پایانی نشست خود از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواستند که به مسئولیتشان عمل کرده و از تصمیماتشان دفاع کنند.

در این بیانیه ضمن محکوم کردن اقدام ابوظبی برای عادی سازی روابط با اسرائیل، از امارات نیز خواسته شده که در اشتباهش بازنگری کند.

در این بیانیه همچنین آمده است که سازمان آزادیبخش فلسطین تنها طرفی است که می‌تواند به جای ملت فلسطین صحبت کند.

رهبران فلسطین بیانیه مشترک آمریکا، اسرائیل و امارات را تکمیل طرح "معامله قرن" خواندند و بار دیگر بر مخالفت خود با این طرح و هرچه با آن در ارتباط باشد، تأکید کردند.

در این بیانیه همچنین بر موضع فلسطین و پایبندی بر گزینه حق صلح عادلانه و همه‌جانبه و اهمیت راه اندازی مقاومت مردمی و همچنین حق ملت فلسطین در دفاع از جان، خاک و مقدسات خود تأکید شده است.


چهار شنبه 29 مرداد 1399 - 10:28:27