رئیس ائتلاف مخالفان سوریه: توافق نفتی قسد با آمریکا تمامیت ارضی سوریه را تهدید می‌کند

یک شنبه 26 مرداد 1399 - 10:29:19
رئیس ائتلاف مخالفان سوریه: توافق نفتی قسد با آمریکا تمامیت ارضی سوریه را تهدید می‌کند

تهران- الکوثر: رئیس ائتلاف مخالفان سوریه توافق نفتی کردها با آمریکا را «غیرقابل قبول» دانسته و تاکید کرد این اقدام تمامیت ارضی و امنیت سوریه را به خطر می‌اندازد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نصر الحریری، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار آناتولی به گفت‌وگو پیرامون مسائل روز و آخرین تحولات این کشور پرداخت.

وی قرارداد شرکت آمریکایی «Delta Crescent Energy LLC» با  نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) برای استخراج، فرآوری و تجارت نفت در شمال شرقی سوریه را «نادیده گرفتن حاکمیت سوریه» دانست.

الحریری تصریح کرد:‌ شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه با امضای این قرارد اراده مردم سوریه را نادیده گرفتند، این اقدام تمامیت ارضی و امنیت کشور را به خطر انداخته و به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی در ادامه گفت: هرگونه اقدام قسد که در راستای افزایش نفوذ سیاسی و اقتصادی آن در خاک سوریه صورت بگیرد، به یکپارچگی کشور و روابط بین اقشار جامعه آسیب می‌زند.

الحریری خاطرنشان کرد: اقدامات این گروه تروریستی مانند تغییر برنامه آموزشی در مناطق اشغالی و هدف قرار دادن افراد خاص، در واقع دامن زدن به جنگ داخلی است. کشورهایی که در برابر اقدامات این شبه‌نظامیان (س.د.گ/پ.ک.ک) سکوت کرده‌اند، باید در تصمیمات خود تجدیدنظر کنند.

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه که به تازگی به این سمت منصوب شده است، مدعی شد: موضع "سازش ناپذیر "نظام سوریه یکی از مهمترین مشکلاتی است که مخالفان سیاسی باید با آن دست و پنجه نرم کنند.

 تحولات ادلب

وی ضمن طرح این ادعا که نظام اسد دست از راه حل نظامی بر نمی‌دارد، گفت: تمامی طرف‌ها باید برای برقراری فوری راه حل سیاسی تلاش کنند.

نصر الحریری در سال ۲۰۱۵ دبیرکل ائتلاف مخالفان سوریه بوده و از نوامبر ۲۰۱۷ تا ژوئن ۲۰۲۰ نیز به‌عنوان رئیس کمیته عالی مذاکرات سوریه فعالیت کرد. وی اخیرا با ۸۸ رای موفق در برابر ۷۶ رای مخالف به‌عنوان رئیس جدید این ائتلاف انتخاب شد.


یک شنبه 26 مرداد 1399 - 9:39:35