استقبال وزیر خارجه لبنان از سخنان سید حسن نصرالله

شنبه 18 مرداد 1399 - 10:28:13
استقبال وزیر خارجه لبنان از سخنان سید حسن نصرالله

تهران - الکوثر : وزیر خارجه جدید لبنان از سخنان «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله استقبال کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سید حسن نصرالله» جمعه شب در مورد انفجار اخیر در بندر بیروت، ضمن رد ادعاها مبنی بر دست داشتن حزب‌الله در این انفجار، به دولت توصیه کرد از فرصت پیش‌آمده در راستای برون‌رفت از بحران اخیر استفاده کند.  

«شِربل وهبه»  وزیر امور خارجه لبنان جمعه شب گفت، دید مثبتی به اظهارات سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در مورد استفاده از فرصت‌های پیش‌آمده در شرایط اخیر دارد.

وهبه افزود، لبنان از همه فرصت‌ها برای بهبود روابط خود با خارج استفاده خواهد کرد و طی دو روز گذشته، با 30 وزیر خارجه صحبت کرده و همگی برای دیدار با وی اعلام آمادگی کرده اند.

وزیر امور خارجه لبنان خاطرنشان کرد، اولویت دولت لبنان در حال حاضر تلاش برای نجات و امدادرسانی در مکان وقوع انفجار در بیروت است.

وهبه در مورد روند تحقیقات برای کشف حقایق انفجار اخیر بیروت نیز گفت، احتمال می‌رود طی روزهای آینده نتایج تحقیقات مشخص شود و دستگاه قضاء این اختیار را دارد که در صورت نیاز از تجربه‌های کشورهای خارجی در روند تحقیقات استفاده کند.

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ عصر سه‌شنبه در یکی از انبارهای مواد محترقه در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور حاوی نیترات آمونیوم رخ داد که براثر این انفجار دست کم 150 نفر کشته و حدود پنج هزار نفر زخمی شدند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 18 مرداد 1399 - 10:21:1

دسته بندی :