300 هزار آواره، پیامد انفجار مهیب در بیروت +تصاویر

چهار شنبه 15 مرداد 1399 - 18:49:0
300 هزار آواره، پیامد انفجار مهیب در بیروت +تصاویر

بیروت- الکوثر: استاندار بیروت اعلام کرد در پی انفجار عصر روز گذشته، حدود 300 هزار نفر از ساکنان پایتخت لبنان آواره شده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، استاندار بیروت همچنین اعلام کرد هزینه خرابی‌ها در پایتخت لبنان بر اثر انفجار  بالای 3 میلیارد دلار برآورد می شود.

مروان عبود، استاندار بیروت اعلام کرد حجم خسارت‌ها به سبب انفجار، بین 3 تا 5 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

بر این اساس، خسارت‌های ناشی از این انفجار بر مشکلات لبنان که طبق گزارش یک موسسه آمریکایی پیشتر نیز نیازمند 93 میلیارد دلار برای نجات اقتصادش بود، می‌افزاید.

طبق گزارش‌های جدید، بیروت نیازمند 67 میلیارد دلار است تا بتواند ثبات در بخش بانکی را ایجاد کند. این عدد همچنین جدای از 22 میلیارد دلار از خسارت‌هایی است که بانک مرکزی این کشور متحمل آن شده است.

گفتنی است دیروز سه شنبه انفجار‌هایی ویرانگر بندر بیروت را به لرزه درآورد و تعدادی از ساختمان‌ها را در این بخش از پایتخت لبنان با خاک یکسان کرد به طوری که صدای انفجار کیلومتر‌ها دورتر از محل انفجار شنیده شد.

دستگاه امنیت عمومی لبنان اعلام کرد قرار است تحقیقاتی برای مشخص کردن «ماهیت دقیق حادثه» انجام بگیرد. سرلشکر «عباس ابراهیم»، رئیس دستگاه امنیتی لبنان، گفت تحقیقات اولیه حاکی از انفجار بیش از 2700 تن نیترات آمونیوم در انبار بندر بیروت است.

تا بدین لحظه، دست کم 100 نفر در این حداثه دلخراش جان باخته و حدود 4 هزار نفر نیز زخمی شده اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 15 مرداد 1399 - 18:48:44