آخرین آمار قربانیان انفجار بیروت: 78 کشته و 4000 زخمی +عکس

چهار شنبه 15 مرداد 1399 - 7:45:36
آخرین آمار قربانیان انفجار بیروت: 78 کشته و  4000 زخمی +عکس

تهران- الکوثر: منابع لبنانی اعلام کردند انفجار مهیبی که عصر سه شنبه در بندرگاه بیروت پایتخت لبنان روی داد، دست کم 78 کشته و بیش از 4000 زخمی برجا گذاشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حمد حسن، وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد در پی انفجار روز سه شنبه بیروت، آمارها حکایت از این دارد که تعداد کشته شدگان از مرز 78 تن گذشته است و بیش از 4000 تن زخمی شده‌اند.

در همین حال، جورج کتانه، رئیس صلیب سرخ لبنان با بیان اینکه صدها تن که در پی انفجار بندر بیروت زخمی شده‌اند، برای درمان به بیمارستان انتقال یافته‌اند، اعلام کرد افراد بسیاری در خانه‌هایی که از این انفجار آسیب آسیب دیده‌اند، به دام افتاده اند. 

کتانه در گفتگو با رسانه‌های لبنانی خاطرنشان کرد آمار مشخصی از تعداد مجروحان وجود ندارد، چراکه افراد بسیاری در منازل و در داخل منطقه محل وقوع انفجار، به دام افتاده‌اند و تلاش‌هایی برای نجات افراد دیگری با قایق صورت می‌گیرد.

شبکه لبنانی ال.بی.سی. آی از کادر بیمارستان اوتیل دیو نقل کرد که کادر درمانی این بیمارستان در حال درمان بیش از 500 زخمی است و افراد بیشتری را نمی‌تواند پذیرش کند.

مسئولان این بیمارستان تاکید کردند که ده‌ها مجروح نیاز به عمل جراحی دارند.

منابع پزشکی اعلام کردند بیمارستان‌های بیروت در پارکینگ خودروها کمک‌های پزشکی ارائه می‌دهند، چرا که بیمارستان‌ها آکنده از مجروحان شده‌اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 15 مرداد 1399 - 7:45:20