وزیر دفاع لبنان: تضمینی برای تمدید مأموریت نیروهای یونیفل وجود ندارد

یک شنبه 12 مرداد 1399 - 18:14:15
وزیر دفاع لبنان:  تضمینی برای تمدید مأموریت نیروهای یونیفل وجود ندارد

تهران- الکوثر: وزیر دفاع لبنان امروز در سخنانی اعلام کرد که ارتش این کشور برای دفاع از وطن و مقابله با تجاوزهای رژیم صهیونیستی در آمادگی کامل بسر می برد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از النشره، «زینه عکر» وزیر دفاع لبنان اظهار داشت: دولت لبنان نسبت به حوادث اخیر در مرزهای این کشور با فلسطین اشغالی بی تفاوت نبوده بلکه تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرده است و آن را تهدیدی برای ثبات در جنوب لبنان می داند به ویژه اینکه شورای امنیت به زودی موضوع تمدید ماموریت نیروهای یونیفل را بررسی خواهد کرد و وزارت خارجه نامه ای را در این رابطه به سازمان ملل ارسال کرده است.

وی با بیان این مطلب افزود: دفاع از لبنان از جمله وظایف و ماموریتهای ارتش لبنان است که برای دفاع از کشور و حفظ امنیت و ثبات آن در آمادگی کامل بسر می برد.

زینه عکر درباره وجود تضمین هایی برای تمدید ماموریت یونیفل بدون هر گونه تغییر همانگونه که واشنگتن می خواهد، گفت: درخصوص تمدید نیروهای یونیفل هیچ گونه تضمینی وجود ندارد اما ما امیدواریم که ماموریت این نیروها بدون هرگونه تغییر در نوع عملکرد و قواعد درگیری، تمدید شود و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت در این خصوص اعمال شود.


یک شنبه 12 مرداد 1399 - 17:15:55