فشار آمریکا برای کاهش تعداد نیروهای یونیفل در جنوب لبنان

چهار شنبه 25 تیر 1399 - 18:24:24
فشار آمریکا برای کاهش تعداد نیروهای یونیفل در جنوب لبنان

تهران- الکوثر: منابع دیپلماتیک از ادامه فشارهای آمریکا برای کاهش تعداد نیروهای یونیفل در جنوب لبنان و نیز هزینه‌های مربوط به آنها خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع دیپلماتیک به المیادین تاکید کردند که هیئت آمریکایی برای کاهش هزینه‌های نیروهای «یونیفل» (نیروهای موسوم به حافظ صلح سازمان ملل در لبنان) فشار آورده و معتقدند که تعداد این نیروها بیش از حد معمول بوده و باید کاهش یابد.

خبرنگار المیادین به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که هیئت آمریکایی ضمن تاکید بر کاهش هزینه‌ها و تعداد این نیروها در جنوب لبنان مدعی شد که ارتش لبنان و یونیفل قادر به کنترل فعالیت های حزب‌الله نیستند.

پیش از این «جفری فلتمن» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک نیز در ژوئن گذشته در عین حال که اعتراف می کرد توقف تجاوزات اسرائیل در آسمان لبنان از توانایی و کنترل یونیفل خارج شده گفت که خلع سلاح حزب‌الله نمی‌تواند بخشی از ماموریت یونیفل باشد.

در این راستا «ناصیف حتی» وزیر خارجه لبنان با اشاره به وجود حمایت‌های بین‌المللی گسترده از موضع این کشور در خصوص نیروهای یونیفل اظهار داشت که تماس‌هایی در سطح وزارت خارجه با کشورهای عضو دائم شورای امنیت در این زمینه داشته است.

اخیرا «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در خصوص موضوع توسعه ماموریت یونیفل در جنوب این کشور تاکید کرد که این یک درخواست اسرائیلی است که توسط دولت آمریکا برنامه‌ریزی شده و افزایش یا کاهش تعداد این نیروها برای حزب‌الله هیچ فرقی ندارد.

سید نصرالله خاطرنشان کرد که ما مخالف ابقای نیروهای یونیفل در لبنان و یا برقراری روابط مثبت با آنها نیستیم؛ اما کاهش تعداد آنها هیچ اهمیتی برای ما ندارد و اگر قرار باشد در رابطه با ماموریت این نیروها در کشور بازنگری صورت بگیرد٬ از آنها می‌خواهیم که در یک طرف دیگر مرزها مستقر شوند.

مقامات صهیونیست و آمریکایی‌ها همواره از طریق نشر اکاذیب و اتهام‌زنی به حزب‌الله درصدد یافتن راهی برای جلوگیری از پیشرفت‌ها و تلاش های آن در مرزهای لبنان هستند.


چهار شنبه 25 تیر 1399 - 16:10:26

دسته بندی :