هشدار ائتلاف الفتح درباره ادامه تجاوزهای آمریکا و ترکیه به حاکمیت ملی عراق

پنج شنبه 19 تیر 1399 - 19:11:30
هشدار ائتلاف الفتح درباره ادامه تجاوزهای آمریکا و ترکیه به حاکمیت ملی عراق

تهران - الکوثر : نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق درباره ادامه تجاوزهای آمریکا و ترکیه به خاک و حاکمیت ملی عراق هشدار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسین الزهیری» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق روز چهارشنبه گفت، دولت عراق باید موضعی شفاف و شجاعانه در قبال نقض حاکمیت این کشور توسط آمریکا و ترکیه اتخاذ کند. 
نماینده پارلمان عراق با بیان اینکه ائتلاف الفتح بارها درباره بی توجهی دولت عراق به نقض‌های مستمر آمریکا در داخل خاک عراق هشدار داده است، تصریح کرد، برخی گروهها و افراد میزان خطر حضور آمریکا در خاک عراق را درک نمی‌کنند. 
نیروهای آمریکایی حاضر در عراق هر روز به بهانه ‌ای حاکمیت عراق را نقض می‌ کنند که در آخرین مورد، شنبه گذشته سفارت این کشور در بغداد یک سامانه دفاع هوایی را راه‌اندازی و آزمایش کرد.
ترکیه نیز از ۱۴ ژوئن گذشته عملیات نطامی "پنجه عقاب" و از ۱۷ ژوئن عملیات "پنجه ببر" را در شمال عراق با هدف نابودی عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) آغاز کرده است.
تحرکات آمریکا و ترکیه ضد عراق با اعتراض گسترده در داخل این کشور مواجه شد، اما واشنگتن و آنکارا به اعتراض های مردم عراق  بی تفاوت هستند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


پنج شنبه 19 تیر 1399 - 17:40:25

دسته بندی :