سیاستمدار آمریکایی از امکان بازگشت واشنگتن به برجام سخن گفت

چهار شنبه 18 تیر 1399 - 16:37:26
سیاستمدار آمریکایی از امکان بازگشت واشنگتن به برجام سخن گفت

تهران- الکوثر» متیو بریزا، سفیر پیشین ایالات متحده در جمهوری آذربایجان و رئیس سابق گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت این احتمال وجود دارد که مشارکت ایالات متحده آمریکا در توافقنامه هسته ای برجام با ایران احیا شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بریزا در مصاحبه با وبسایت Oxu.Az گفت: "من فکر می کنم اگر جو بایدن معاون رئیس پیشین جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر امسال پیروز شود، واشنگتن مجدداً مشارکت خود را در توافق نامه هسته ای ژوئیه 2015 گروه 5 بعلاوه یک با ایران (برجام) احیا کند." وی گفت: "علاوه بر این معتقدم در صورت انتخاب شدن هر رئیس جمهور دیگر در ایالات متحده غیر از دونالد ترامپ چنین اتفاقی خواهد  افتاد."

به گفته وی ، تغییر رهبری کاخ سفید پس از نتایج انتخابات می تواند تأثیر مثبتی در روابط واشنگتن با شرکای عضو ناتو داشته باشد، در این صورت ایالات متحده به همکاری در چارچوب اتحادیه  آتلانتیک شمالی اهمیت بیشتری خواهد داد. 

متیو بریزا گفت: "سیاست واشنگتن در قبال روسیه هیچ تغییری نخواهد کرد. فقط می توانم بگویم که بایدن برخلاف ترامپ هرگز نمی خواست روابط دوستانه با ولادیمیر پوتین داشته باشد، بایدن رهبر روسیه را خوب می شناسد."

این دیپلمات معتقد است که با روی کار آمدن بایدن در کاخ سفید، ایالات متحده قادر خواهد بود جایگاه خود را به عنوان یک رهبر جهانی بازیابد. وی اطمینان دارد با کنار رفتن دولت ترامپ، واشنگتن علاقه سنتی خود به قفقاز را که "در سالهای اخیر فروکش کرده است" احیا خواهد کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 18 تیر 1399 - 15:37:14