فراتر رفتن شمار مبتلایان کرونا در کشورهای عربی خلیج فارس از 400 هزار نفر

پنج شنبه 12 تیر 1399 - 17:22:17
فراتر رفتن شمار مبتلایان کرونا در کشورهای عربی خلیج فارس از 400 هزار نفر

تهران- الکوثر: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در کمتر از یک ماه دو برابر شد و از 400 هزار نفر فراتر رفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری رویترز، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا  در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس یعنی عربستان سعودی، امارات، عمان، کویت، قطر و بحرین ظرف کمتر از یک ماه دو برابر شده و در نتیجه آن نیز، آمار کلی آنها از مرز 400 هزار نفر گذشت.

بر اساس این گزارش در حالی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مذکور در روز 27 مه گذشته از مرز 200 هزار نفر فراتر رفته بود، شمار آنها تا شامگاه چهارشنبه به 403 هزار و 163 نفر رسیده که نشان دهنده افزایش دو برابری مبتلایان در چهار هفته می باشد و موارد مرگ و میر ناشی از ابتلا نیز دو هزار و 346 مورد گزارش شده است.

این درحالی است که عربستان و امارات به عنوان دو کشور دارای بیشترین جمعیت در میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس، به هر گونه ممنوعیت تردد برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا پایان دادند و عمان، قطر و بحرین نیز از ابتدا هیچ گونه ممنوعیتی اعمال نکرده بودند و  کویت تنها کشور عضو شورا است که همچنان شاهد برقراری ممنوعیت محدود تردد است.

قطر نیز پس از این کشورها بیشترین آمار مبتلایان را دارد، اما مجوز ازسرگیری پروازها به شکل محدود را از اول ژوئیه کنونی داده است و مراکز اداری و تجاری و بازارها نیز به شکل محدود بازگشایی شدند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 12 تیر 1399 - 17:21:57

دسته بندی :