تاکید دولت بغداد بر حفظ حاکمیت و تقویت امنیت مرزهای عراق

دو شنبه 2 تیر 1399 - 11:42:19
تاکید دولت بغداد بر حفظ حاکمیت و تقویت امنیت مرزهای عراق

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت خارجه عراق بر ضرورت گفت‌وگوی سیاسی میان آنکارا و بغداد برای مقابله با حضور عناصر "پ.ک.ک" در شمال عراق تاکید کرد و گفت، عراق درصدد هماهنگی با همسایگان خود برای تقویت امنیت مرزهاست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز یکشنبه اظهار کرد، عراق مکان رویارویی دیگر کشورها با چالش‌های خود از طریق اقدامات نظامی یکجانبه و بدون هماهنگی با دولت بغداد نیست. 

«الصحاف» یادآور شد، وزارت خارجه عراق هفته گذشته در یادداشت اعتراض شدیداللحنی که به «فاتح ییلدیز» سفیر ترکیه تحویل داده، بر حق عراق جهت دفاع از تمامیت ارضی خود و ضرورت پایبندی به قوانین و ضوابط دیپلماتیک بین المللی تاکید کرده است .

سخنگوی وزارت خارجه عراق با بیان اینکه، کشورش از اراضی خود به عنوان پایگاهی برای آسیب رساندن به  کشورهای همسایه استفاده نمی‌کند، افزود، برهمین اساس آنکارا و بغداد باید برای  تقویت  روابط تاریخی  خود و حل  مشکلات موجود، گفت‌وگو و هماهنگی های  بیشتری داشته باشند.

ترکیه از یک هفته پیش، دو عملیات گسترده را با هدف نابودی عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در شمال عراق از سر گرفته  که با اعتراض شدید دولت بغداد روبه‌رو شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


دو شنبه 2 تیر 1399 - 11:23:29

دسته بندی :