انتقاد شدید عفو بین الملل از حذف نام سعودی ازلیست سیاه سازمان ملل

شنبه 31 خرداد 1399 - 13:21:20
انتقاد شدید عفو بین الملل از حذف نام سعودی ازلیست سیاه سازمان ملل

تهران- الکوثر: سازمان عفو بین الملل با انتشار یک پست توئیتری از اقدام دبیرکل سازمان ملل در حذف نام عربستان سعودی از لیست ناقضان حقوق کودکان یمن، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از القدس العربی، سازمان عفو بین الملل بار دیگر از اقدام سازمان ملل متحد در حذف نام عربستان سعودی از لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان در یمن به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، این سازمان با انتشار توئیتی در این زمینه اعلام کرده است: خرابی های فراوانی که در نتیجه جنگ در یمن حاصل شده است، آثار آن تا مدت ها حتی برای نسل های آتی در این کشور باقی خواهد ماند.

عفو بین الملل همچنین اعلام کرده است: «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در حالی نام عربستان سعودی و ائتلاف تحت رهبری آن در یمن را از لیست ناقضان حقوق کودکان حذف کرده است که خود به خوبی می داند این ائتلاف در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۲۰۰ کودک یمنی را کشته و یا مجروح کرده است.

گفتنی است، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه هفته گذشته نام ائتلاف نظامی تحت سرکردگی عربستان سعودی علیه یمن را از فهرست سیاه این سازمان برای «نقض کنندگان حقوق کودکان» حذف کرد.

گوترش در گزارش سالانه خود خطاب به شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد که نام این ائتلاف در پی کاهش پیوسته و قابل ملاحظه کشتار و یا نقض عضو کودکان در حمله‌های هوایی و اجرای اقداماتی با هدف حفاظت از کودکان! از فهرست سیاه حذف می‌شود.


شنبه 31 خرداد 1399 - 13:12:18