عراق به حمله نظامی ترکیه پاسخ دیپلماتیک می‌دهد

چهار شنبه 28 خرداد 1399 - 13:57:40
عراق به حمله نظامی ترکیه پاسخ دیپلماتیک می‌دهد

بغداد- الکوثر: سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق اعلام کرد این کشور به حمله هوایی ترکیه به خاکش به روش دیپلماتیک پاسخ خواهد داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از پایگاه خبری المعلومه، یحیی رسول گفت: حمله هوایی ترکیه به سنجار اقدامی تحریک‌آمیز است و عراق به روش دیپلماتیک به این حمله پاسخ خواهد داد.

یحیی رسول افزود: ترکیه قوانین حسن همجواری را رعایت نکرده است. عراق هرگز اجازه تکرار چنین عملیاتی را نخواهد داد و با ترکیه به روش دیپلماتیک برخورد خواهد کرد.

جنگنده‌های اف 16 ترکیه بامداد دوشنبه منطقه سنجار در شمال عراق را بمباران کردند و دولت ترکیه این تجاوز و نقض حریم هوایی عراق را هدف قراردادن تروریست‌های پ. ک. ک توصیف کرد. وزارت دفاع ترکیه نیز امروز چهارشنبه از آغاز عملیات زمینی در مناطق کردنشین شمال عراق خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه افزود: نیرو‌های نظامی برای مبارزه با نیرو‌های حزب کارگران کردستان، وارد استان دهوک در منطقه کردستان عراق شدند.

این درحالی است که پارلمان و وزارت خارجه عراق و برخی احزاب و ائتلاف‌های این کشور حملات ترکیه را به شدت محکوم کرد و خواستار مقابله فوری با این تجاوزات شدند.

وزارت خارجه عراق روز گذشته اعلام کرد در پی عملیات اخیر ترکیه در خاک عراق و نقض حاکمیت این کشور، سفیر آنکارا در بغداد احضار و یادداشتی اعتراضی به وی تحویل داده شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 28 خرداد 1399 - 13:57:25