رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان، چهار کشور را «محور شر عربی» خواند

پنج شنبه 22 خرداد 1399 - 13:54:37
رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان، چهار کشور را «محور شر عربی» خواند

تهران- الکوثر: رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در مقاله ای عنوان نوشت «محور شر عربی» برای تحقق اهدافی نظیر مقابله با بهار عربی و نابودی جنبش ها و جریان های اسلامی منادی اصلاح، عدالت و پیشرفت تلاش می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «احمد الریسونی» در مقاله ای عنوان کرد عربستان، امارات، مصر و بحرین - که وی از آنها به «محور شر عربی» نام برده- برای تحقق اهدافی نظیر مقابله با بهار عربی و نابودی جنبش ها و جریان های اسلامی منادی اصلاح، عدالت و پیشرفت تلاش می کنند.

 الریسونی در مقاله ای تحت عنوان «اهداف چهارگانه محور شر عربی» که در سایت رسمی خود منتشر کرده، نوشت: هدف محور شر عربی، نابودی رویکردهای دموکراسی خواهانه ای است که به ملت ها حق انتخاب و نظارت بر حکام و نهادهای دولتی را می دهد.

وی افزود: ابزار کار این کشورها برای تحقق اهداف خود، اختصاص اموال هنگفت، سازماندهی کودتاها و به راه انداختن جنگ ها و درگیری ها برای خرد کردن ملت ها و آرمان های آنهاست.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در ادامه یادآور شد: از دیگر ابزار محور شر عربی برای دستیابی به اهدافش، اجیر کردن مزدوران، جنگنجویان و خبرچینانی از بین نویسندگان، اصحاب رسانه و هنرمندان است و آنها را برای قلدربازی، ترورهای مادی و معنوی، تشکیل ارتش مگس های الکترونیکی جهت دروغ پردازی، جعل حقایق و منحرف کردن افکار عمومی اجیر می کند.

وی با اشاره به اینکه اصطلاح محور شر عربی حامل دو معناست ، افزود: معنای اول آن این است که محوری برای برخی از اشرار عرب می باشد و معنای دوم هم این است که این وصف با نفس شر در ارتباط است به این معنا که شر عربی گرد هم آمده و برای آن محوری شکل گرفته که از طریق آن فعالیت می کند.

گفتنی است عربستان، امارات، بحرین و مصر پنجم ژوئن 2017 میلادی روابط خود را با قطر قطع کردند و اقداماتی را به بهانه حمایت قطر از تروریسم علیه این کشور اعمال کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 22 خرداد 1399 - 13:36:29