افشای درخواست ترامپ برای استقرار 10 هزار نیروی ارتش در آمریکا

یک شنبه 18 خرداد 1399 - 13:50:55
افشای درخواست ترامپ برای استقرار 10 هزار نیروی ارتش در آمریکا

تهران - الکوثر : شبکه خبری سی ‌ان ‌ان فاش کرد رئیس جمهوری آمریکا خواستار استقرار 10 هزار نیروی ارتش برای سرکوب اعتراض ها در شهرهای مختلف این کشور بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سی‌ان‌ان بامداد یکشنبه گزارش داد: "مارک اسپر" وزیر دفاع و "مارک میلی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با نظر دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به استفاده از ارتش برای سرکوب معترضان آمریکایی مخالفت کرده ‌اند.

براساس این گزارش، اسپر با وجود مخالفت با نظر ترامپ، یک هزار و 600 نیروی ارتش را به واشنگتن پایتخت آمریکا اعزام کرد اما 5 هزار نیروی گارد ملی حاضر در آن منطقه نیازمند کمک این نیروها در سرکوب نا آرامی‌ها نشدند. 

تهدید ترامپ برای استفاده از ارتش در سرکوب معترضان تبعیض نژادی با انتقادات گسترده‌ای روبه رو شد تا جایی که "جیمز متیس" وزیر دفاع پیشین آمریکا در اقدامی بی‌سابقه به انتقاد بسیار تند از ترامپ پرداخت و در بیانیه‌ای او را تهدیدی علیه قانونی اساسی این کشور توصیف کرد.

رئیس جمهوری آمریکا به تازگی تهدید کرده است که اگر فرمانداران ایالتی اقدامات لازم را برای سرکوب معترضان انجام ندهند، نیروهای ارتش را با دستور مستقیم خود در خیابان ها مستقر خواهد کرد.  

89 نفر از مقامات بلند پایه نظامی فعلی و سابق آمریکا از جمله "لئون پانه تا" ، "چاک هیگل" و "اشتون کارتر" وزرای دفاع پیشین این کشور روز جمعه نحوه عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در مقابل اعتراضات مربوط به قتل «جورج فلوید» سیاه پوست آمریکایی محکوم ‌کردند. 

این مقامات نظامی آمریکا درباره تهدید‌ ترامپ برای صدور دستور سرکوب اعتراضات به دست نیرو‌های نطامی هشدار دادند.

بیش از 280 دیپلمات، ژنرال و مقام امنیت ملی آمریکا نیز روز جمعه از ترامپ خواستند تا از ارتش برای اهداف سیاسی سوء استفاده نکند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


یک شنبه 18 خرداد 1399 - 12:9:11