تاکید رهبر معظم انقلاب بر نزدیک بودن زمان زوال رژیم صهیونیستی در منطقه

شنبه 3 خرداد 1399 - 6:7:8
تاکید رهبر معظم انقلاب بر نزدیک بودن زمان زوال رژیم صهیونیستی در منطقه

تهران - الکوثر : حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر روز جمعه در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس با بیان اینکه "بی‌گمان ویروس صهیونیسم دیری نمی‌پیماید و با همت و ایمان و غیرت جوانان، از این منطقه ریشه‌کن و ازاله خواهد شد " ؛ در تحلیلی جامع از روند رویدادهای منطقه ؛ هفت توصیه مهم را در خصوص ادامه جهاد بزرگ و مقدس کنونی بیان کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محدود نکردن موضوع فلسطین به یک مسئله صرفاً فلسطینی و یا حداکثر عربی»، «آزادی همه سرزمین فلسطین از بحر تا نهر و بازگشت همه فلسطینیان به سرزمین خویش»، «پرهیز از اعتماد به قدرت‌های ظالم غربی و مجامع وابسته جهانی و برخی دولت‌های دنباله‌رو و بی آبروی منطقه»، «خواست و مطالبه جدی جوانان غیرتمند در جهان اسلام»، «مبارزه با واقعیت های مهلک و زیان بخش»، «تداوم مبارزه و گسترش عرصه جهاد درهمه سرزمین های فلسطینی» و «برگزاری همه پرسی از همه ادیان و اقوام فلسطینی» هفت توصیه مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود.

بیانات و توصیه های رهبر معظم انقلاب در قضییه فلسطین بر دو مسئله مهم وراهبردی تاکید دارد که از یکسو خطاب به نخبگان سیاسی درجهان اسلام است و از سوی دیگر راه درست به نتیجه رسیدن احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین را تبیین می کند . 

همانگونه که رهبر انقلاب اشاره کردند ؛ فصل جدیدی در مبارزه برای فلسطین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گشوده شده و امروز به همت و اراده جبهه مقاومت ؛ تغییر موازنه قدرت به نفع مبارزان بروز و ظهور یافته است  . 

با این حال برخی تحرکات  در این زمینه وجود دارد که دنباله همان جریان های منفعلانه وسازش کارانه است که تا کنون هیچ نتیجه ای جز تسلیم شدن در مقابل فشارها و تحقیرهای امریکا ؛اروپا و اسراییل نداشته است . 

رهبر انقلاب نتیجه این تسلیم را کشانده‌شدن مسیر مبارزه به راه بی‌فرجام مذاکره با اشغالگر و حامیانش دانستند و خاطرنشان کردند: در چنین شرایطی طلوع انقلاب اسلامی در ایران فصل جدیدی در مبارزه برای فلسطین گشود و با ظهور جبهه مقاومت کار بر رژیم صهیونیستی سخت‌تر شد و البته در آینده بسی سخت‌تر خواهد شد.

رژیم اشغالگر اسرائیل از زمان تشکیل در سال 1948، همواره بدنبال دو هدف بوده است :

هدف نخست ؛کسب  مشروعیت  درعین اشغالگر بودن  است که این هدف  محقق نشد زیرا مقاومت فلسطین، مشروعیت رژیم اسرائیل را به چالش کشیده است  .

هدف دوم ؛تسلط بر بیت المقدس بعنوان  قبله نخست مسلمانان و از بین بردن هویت اسلامی قدس است.

ازاینروست که توصیه راهبردی رهبرمعظم انقلاب تاکید برضرورت «تداوم مبارزه و گسترش عرصه جهاد در همه سرزمین های فلسطینی» است .

بی تردید حق بازگشت و حق تعیین سرنوشت و حق تاسیس یک دولت مستقل تمام فلسطینی ازسرفصل های مهم حقوق ملت  فلسطین در چارچوب منشور حقوق بین الملل است.براساس همین اصل است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در هفتمین توصیه خود با تأکید بر اینکه فلسطین متعلق به همه‌ی فلسطینیان است و باید با اراده آنان اداره شود، بار دیگر طرح جمهوری اسلامی برای برگزاری همه پرسی از همه ادیان و اقوام فلسطینی را مطرح  و خاطرنشان کردند: این طرح نشان می دهد که ادعای یهودی ستیزی که در رسانه های غربی تکرار می شود، بکلی بی‌اساس است.

ایشان در سخنانشان در این زمینه به یک واقعیت دیگر نیز اشاره کردند و گفتند؛ آنچه قطعاً باید برود نظام صهیونیستی و صهیونیسم است.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


شنبه 3 خرداد 1399 - 5:3:23