بایدن: تهدید به الحاق کرانه باختری شانس صلح را از بین می برد

چهار شنبه 31 اردیبهشت 1399 - 18:5:38
بایدن:  تهدید به الحاق کرانه باختری شانس صلح را از بین می برد

تهران- الکوثر: نامزد حزب دموکرات آمریکا به تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از جروزالیم پست، «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اعلام کرد که تهدید رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی فلسطین، شانس صلح را در خاورمیانه از بین می‌برد.

بایدن در جریان گفتگو با حامیان مالی یهودی خود با بیان اینکه با طرح الحاق کرانه باختری مخالف است، گفت: هم فلسطینی‌ها و هم اسرائیل باید ضمن اجتناب از اقدامات یک سویه تصمیماتی را اتخاذ کنند که به پیشبرد راه حل دو دولتی کمک کند.

وی در ادامه گفت: لازم است که فلسطینی‌ها به اقدامات تحریک آمیز و شلیک راکت خاتمه دهند و اسرائیل نیز باید تهدید به الحاق کرانه باختری را کنار گذاشته و شهرک سازی را نیز متوقف کند چون این اقدامات شانس رسیدن به صلح را از بین می‌برند.

روزگذشته آنتونی  بلینکن ،  مشاور  سیاست  خارجی  جو  بایدن  گفت: معاون رئیس جمهور سابق آمریکا با کاهش و یا قطع کمک‌های نظامی واشنگتن به تل آویو به دلیل مسائلی همچون الحاق کرانه باختری مخالف است.

بایدن در گذشته قطع کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی را ظالمانه دانسته بود و به گفته بلینکن، وی همچنان همین عقیده را دارد.


چهار شنبه 31 اردیبهشت 1399 - 13:23:20