حیدر العبادی: در زمان حمله داعش، آمریکا یک دلار هم به عراق کمک نکرد

دو شنبه 29 اردیبهشت 1399 - 14:32:12
حیدر العبادی: در زمان حمله داعش، آمریکا یک دلار هم به عراق کمک نکرد

تهران- الکوثر: نخست وزیر پیشین عراق ضمن انتقاد از ادعای برخی برای دریافت کمک اقتصادی از آمریکا، گفت که واشنگتن اگر به بغداد کمک کند، در مقابل چیزی هم خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «حیدر العبادی» نخست وزیر پیشین عراق می‌گوید ایالات متحده آمریکا در زمان حمله گروه تروریستی داعش به این کشور در سال 2014، هیچ کمکی به بغداد نکرد.

العبادی در گفت‌وگو با برنامه «بتوقیت العاصمه» (به وقت پایتخت) که از شبکه خبری «العهد» عراق پخش می‌شود گفت در آن زمان، آمریکا «حتی یک دلار [به عراق] کمک نکرد».

وی با بیان اینکه در «وقتی که گروه تروریستی داعش آمد، آمریکا، عراق را رها کرد»، تأکید کرد: «آمریکا بدون دریافت مابه‌ازاء، هیچ کمکی به عراق نخواهد کرد».

این سیاستمدار عراقی ادامه داد: «مداخله خارجی [در عراق] به میزان زیادی، کاهش یافته است. ما هم باید از این فرصت طلایی استفاده کنیم. کمک آمریکا به اقتصاد عراق، اشتباه خطرناکی است».

العبادی ضمن هشدار درباره اختلافات داخلی در عراق، خاطر نشان کرد، برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، برای ضربه زدن به عراق، پول زیادی هزینه کردند.

وی در پایان مدعی شد «عراق به ابزاری برای درگیری تبدیل شده که هیچ ارتباطی با آن ندارد. عراق نیز بزرگترین بازنده درگیری بین ایران و آمریکاست». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 29 اردیبهشت 1399 - 14:3:16

پربازدیدها