اراده جوانان کرانه باختری تصمیم شوم آمریکا و اسرائیل را به شکست می‌کشاند

جمعه 26 اردیبهشت 1399 - 10:5:17
اراده جوانان کرانه باختری تصمیم شوم آمریکا و اسرائیل را به شکست می‌کشاند

تهران- الکوثر: سردبیر روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» با اشاره به حمایت آمریکا از الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، این نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی را شکست‌خورده توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالباری عطوان در سرمقاله «رأی الیوم» نوشت: جوانان کرانه باختری اشغالی رود اردن از مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با سنگ استقبال کردند و پیام قوی دادند و با این پیام تأکید کردند این ملت، تسلیم اشغالگران نخواهد شد و با همه وسایل مقاومت خواهد کرد حتی اگر صف سازش‌کاران و تسلیم شوندگان از اعراب و در صدر آن‌ها تشکیلات خودگردان در رام الله، طولانی شود.

این سفر پس از شکست داخلی و خارجی دولت ترامپ انجام می‌شود. شکست داخلی دولت ترامپ به سبب ناتوانی در مقابله با کروناست. شکست خارجی دولت ترامپ به علت افزایش قدرت اقتصادی، نظامی و بهداشتی چین و نزدیک شدن آمریکا به مرحله از دست دادن جایگاه ابرقدرتی جهان است. ترامپ که سزاوار تمسخر ملت آمریکا و همه جهانیان است زمانی که از آمریکایی‌ها خواست برای بهبودی از کرونا مواد ضد عفونی کننده بخورند و هواداران نژادپرستش را به آزادسازی ایالت میشیگان با توسل به زور و نقض ممنوعیت و قرنطینه تحریک کرد؛ آثار سردرگمی کاملا در ظاهر او روشن بود.

حمایت پیش‌بینی شده آمریکا از الحاق شهرک‌ها و دره اردن یعنی یک سوم کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی -که هدیه پمپئو به نتانیاهو است- فرصت‌های انتخاباتی ترامپ را تقویت نخواهد کرد و شاید وبال گردن نتانیاهو و کابینه ائتلافی او شود چرا که کرانه باختری خشمگین است و ملت فلسطین پیشاپیش فتیله انتفاضه‌اش را روشن کرده و به همه جهانیان ثابت کرده که سنگ از تفنگ قوی‌تر است به خصوص اگر در دستان جوانانی باشد که به عقیده و آرمانشان ایمان دارند و برای شهادت می‌کوشند.

پمپئو به خوبی درک می‌کند، دو برگ برنده اساسی وجود دارد که می‌تواند معلمش یعنی ترامپ را از باخت آینده در انتخابات ریاست جمهوری نجات دهد و نگاه‌ها را از شکست داخلی منحرف کند که عبارتند از:
- تشویق و حتی تسریع در الحاق شهرک‌ها و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی با هدف راضی کردن لابی یهودی در واشنگتن
-جنگ ساختگی حتی در حد محدود با ایران برای بازگرداندن هیبت آمریکا که به واسطه ایرانی‌ها زمانی که پهپاد گلوبال هاوک را سرنگون و پایگاه آمریکایی عین الاسد را در الانبار عراق در پاسخ به ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی موشکباران کردند؛ پوزه‌اش به خاک مالیده شده است.

فلسطینیانی که پرنده‌های ورقه‌ای و بالون‌های آتش‌زا را در نوار غزه ابداع کردند و پیش از آن نیز موشک‌های نقطه زن و پهپاد ساختند و تل آویو را موشک‌باران کردند و نگذاشتند تانک‌های اسرائیلی حتی یک متر در سرزمین به محاصره در آمده نوار غزه پیشروی کنند همان‌ها نیز هم اکنون اشغالگران را در الخلیل و جنین و نابلس و همه شهر‌ها و روستا‌های کرانه باختری به چالش کشیده‌اند و بعید نیست اتفاقات غافلگیرکننده‌ای رخ بدهد که اسرائیلی‌ها را نه تنها از بابت الحاق شهرک‌ها و دره اردن به اسرائیل بلکه از الحاق قدس اشغالی و بلندی‌های جولان به سرزمین‌های اشغالی و ادامه حضور به عنوان اشغالگر پشیمان کند.

جوانان فلسطینی از سرزمین و کرامتشان در رویایی با یک دشمن قلدر و زورگو دفاع می‌کنند همان دشمنی که به امضایش احترام نمی‌گذارد و بدترین اقدامات نژادپرستانه را مرتکب می‌شود و به بازگرداندن میراث کشور تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی به فلسطین اشغالی افتخار می‌کند. کرانه باختری با سرعت در حال بازگشت به مسیر اولش یعنی انتفاضه‌های اول و دوم و همگرایی با سرزمین دیگر مقاومت یعنی نوار غزه است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 26 اردیبهشت 1399 - 10:5:10