مقاومت ؛ یگانه راه فلسطین برای مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی

پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399 - 11:8:9
مقاومت ؛ یگانه راه فلسطین برای مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی

تهران - الکوثر : مردم و گروههای فلسطینی برای مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی بر «مقاومت» تاکید دارند و آنرا تنها راه مقابله با اشغالگری می دانند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، رهبر حزب "آبی و سفید" اواخر آوریل گذشته توافق کردند که عملیات الحاق بخشهای زیادی از کرانه باختری را در اول ژوئیه آغاز کنند. برآوردها حاکی از آن است که این الحاق، بیش از 30 درصد از مساحت کرانه باختری را شامل خواهد شد. این توافق نتانیاهو و گانتز بخشی از طرح نژادپرستانه معامله قرن است که 28 ژانویه گذشته توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا رونمایی شد. 

مردم و گروههای مقاومت فلسطین از همان ابتدا با طرح معامله قرن مخالفت کردند چرا که این طرح کاملاً سازگار با منافع رژیم صهیونیستی و در تضاد با منافع فلسطین قرار دارد و ضمن تضعیف بنیه های دفاعی فلسطین، جغرافیای این سرزمین را نیز کوچک می کند. اکنون نتانیاهو و گانتز توافق کردند بخش هایی از کرانه باختری را به سرزمین های اشغالی ضمیمه کنند. 

مردم و گروههای فلسطینی که تماماً از جامعه جهانی برای مقابله با اقدام های جنایتکارانه رژیم صهیونیستی ناامید شده اند، بیش از هر زمان دیگری بر رویکرد «مقاومت محور» در مقابل این رژیم تاکید دارند. در همین راستا، "اشرف زاید"، مسئول سرویس فعالیت مردمی در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تأکید بر لزوم تشریک مساعی و تقویت اتحاد ملی، خاطرنشان کرد که باید برای مقابله با این توطئه، از گزینه مقاومت، حمایت کرد. "مصعب البریم"، سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت، علی رغم شرایط امنیتی و میدانی کرانه باختری، ملت فلسطین از مقاومت ناتوان نیست حتی اگر این مقاومت با سنگ باشد.

مقاومت رویکردی است که هم بعد مردمی و هم بعد نظامی دارد. بعد مردمی مقاومت همان بهره گیری از سلاح سنگ و عملیات شهادت طلبانه است. در همین راستا، به گفته ارتش رژیم صهیونیستی، یک نظامی این رژیم که برای بازداشت چند فلسطینی به روستای "یعبد" جنین، شمال کرانه باختری، اعزام شده بود، در پی پرتاب سنگ از سوی فلسطینی ‌ها کشته شد. یک جوان فلسطینی نیز نزدیک ایست ‌و بازرسی "قلندیا"، شمال قدس قصد انجام عملیات مقاومتی را داشت، اما گارد مرزی این رژیم پس از شلیک به این جوان فلسطینی او را مجروح و دستگیر کرده است.

بعد نظامی مقاومت توسط گروههای سیاسی به خصوص گروههای مقاومت پیگیری می شود. به خصوص در 18 ماه گذشته، گروههای مقاومت با واکنش به جنایت های رژیم های صهیونیستی، ضمن تحمیل ضربه های سنگین نظامی به این رژیم، طول مدت جنگ با آن را نیز به 2 روز کاهش داده است. اکنون نیز گروههای مقاومت فلسطین ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی، بر این موضوع تاکید دارند که رویکرد مقاومت را در مقابل طرح های اشغالگرایانه و توسعه طلبانه این رژیم پیگیری خواهند کرد. 

امتیاز مهمی که رویکرد مقاومت محور دارد این است که منتظر حمایت خارجی نیست و چشم امید به قدرت های خارجی ندارد. رویکرد مقاومت، بومی است و بر قابلیت های داخلی تاکید دارد و این سبب می شود که توان و ظرفیت «آتش به اختیار» گروههای مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی افزایش یابد. این رویکرد در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن نیز به کار گرفته شد و ارتش و کمیته های مردمی یمن موفق شدند ضربه های سنگینی به عربستان سعودی وارد کنند. اکنون نیز مردم و گروههای مقاومت فلسطین درصدد هستند با اتخاذ رویکرد مقاومت، مانع اجرای طرح های اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی در سرزمین متعلق به فلسطینی ها شوند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399 - 5:59:59