حزب‌الله عراق : تحرکات داعش مرتبط با طرح‌های آمریکایی-سعودی است

دو شنبه 15 اردیبهشت 1399 - 12:27:53
حزب‌الله عراق : تحرکات داعش مرتبط با طرح‌های آمریکایی-سعودی است

تهران - الکوثر : سخنگوی سیاسی گردان های حزب الله عراق گفت، تحرکات تازه گروه تروریستی داعش در استان‌های مختلف عراق مرتبط با طرح‌های آمریکایی و سعودی‌ است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد محیی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و سعودی‌ها برای تحمیل واقعیت سیاسی دلخواه بر عراق، عوامل تروریستی داعش را اخیراً به تحرک وا داشته‌اند افزود، این تحرکات خودسرانه نیست، بلکه سازمان های اطلاعاتی بین‌المللی و منطقه‌ای با حمایت از این تروریست ها، کمک‌های مختلف پشتیبانی، اطلاعاتی و تسلیحاتی را برای آنها فراهم می‌کنند.

سخنگوی گردان های حزب الله عراق، نقش سعودی ها را در بازتولید تروریست های داعش پلید و بزرگ خواند و تصریح کرد، تحرکات داعش بی ارتباط با تحرکات اخیر باندهای تخریب مرتبط با میادین اعتراضی در عراق  نیست که همزمان با داعش، در برخی شهرهای عراق تحرکات تخریبی آنها آغاز شده است.

محمد محیی تأکید کرد، آمریکا می خواهد با تحمیل یک واقعیت سیاسی جدید بر عراق، این کشور را کاملاً در قبضه خود بگیرد و بر همین اساس در صدد خارج کردن الحشد الشعبی از میدان است.

سخنگوی گردان های حزب الله عراق تأکید کرد، داعش به دلیل وجود نیروهای الحشد الشعبی و امنیتی عراق دیگر توانایی تصرف و سیطره بر مناطق جغرافیایی را ندارد. 

گروه تروریستی داعش در روزهای اخیرچند حمله تروریستی در مناطق شمال، شرق و غرب عراق انجام داده که هوشیاری بموقع نیروهای الحشد الشعبی و امنیتی عراق، این حملات را ناکام گذاشته است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


دو شنبه 15 اردیبهشت 1399 - 11:47:51

دسته بندی :