واکنش انصارالله به اعلام خودمختاری نیروهای وابسته به امارات در جنوب یمن

یک شنبه 7 اردیبهشت 1399 - 15:42:32
واکنش انصارالله به اعلام خودمختاری نیروهای وابسته به امارات در جنوب یمن

تهران - الکوثر : رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام خودمختاری عناصر وابسته به امارات در جنوب یمن را نشان دهنده عقب نشینی کامل از توافق ریاض میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات به دنبال تشدید اختلافات با دولت مستعفی«منصور هادی»، از شامگاه شنبه در«عدن» و دیگر استان های جنوبی یمن، خود مختاری و وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن وعضو ارشد جنبش انصارالله  خطاب به دولت مستعفی یمن گفت: اگر همانطور که ادعا می‌کنید جنوب یمن را دوست دارید اکنون توافق توخالی ریاض را اجرایی کنید.

چهاراستان جنوب یمن نیزدر بیانیه‌‌هایی مخالفت خود را با اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات اعلام کردند و آن را کودتا علیه توافقنامه ریاض و قانون اساسی دانستند.

«توافق ریاض»، توافق عربستان و امارت برای تقسیم قدرت در عدن و پایان دادن به درگیری نواب یکدیگر در جنوب یمن است که پنجم اکتبرسال گذشته میان متحدان آنان در «ریاض» عربستان امضا شد.توافقی که از همان روزهای ابتدایی امکان عملی نشدن آن روشن بود و «محمد علی الحوثی» نیز آن را توافقی تو خالی نامید و تا کنون هم عمده بندهای آن اجرا نشده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 7 اردیبهشت 1399 - 14:0:24

دسته بندی :