شورای انتقالی جنوب یمن دولت منصور هادی را به جنگ تهدید کرد

شنبه 30 فروردین 1399 - 15:9:43
شورای انتقالی جنوب یمن دولت منصور هادی را به جنگ تهدید کرد

تهران- الکوثر: شورای انتقالی جنوب یمن به دنبال کشمکش‌های چند روز اخیر میان شبه نظامیان آن با نیروهای دولت منصور هادی در جنوب یمن، این دولت مستعفی را به جنگ تهدید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  شورای انتقالی جنوب یمن(شبه نظامیان وابسته به امارات) در جنوب یمن اعلام کرد: «وقوع جنگ (با ارتش منصور هادی) قریب الوقوع است و احتمال دستیابی به توافق سیاسی پایدار بسیار دور است».

در بیانیه شورای انتقالی جنوب یمن آمده است: «ما در اداره کل امور خارجه خود پیامی را به سفرای پنج کشور(عضو ائتلاف سعودی) فرستادیم و همچنین به مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل و کشورهای عضو شورای امنیت هم ابلاغ کردیم و در آن درباره ماهیت تحرکات اخیر دولت (مستعفی) یمن، هشدار دادیم».

در این بیانیه ادعا شده است که دولت مستعفی با گروه‌های حامی تروریسم در منطقه برای حمله به استان‌های جنوبی آزاد شده در یمن هماهنگی کرده تا هرج و مرج و تروریسم را به آنجا بازگرداند.

شورای انتقالی جنوب یمن تاکید کرد: «ما تاکید کردیم که چنین تحرکاتی تهدیدی علنی علیه آتش بس و تلاش های تحت رهبری سازمان ملل در منطقه برای دستیابی به صلح و ثبات است و این علاوه بر دیگر تخلفاتی است که دولت یمن برای انجام داد و مانع اجرای توافق ریاض شد».

در ادامه بیانیه تاکید شده است:« متاسفانه وقوع جنگ اتفاقی قریب الوقوع است و به دلیل این تحرکات و تخلفات دولت (منصور هادی) دیگر به واقع ما از امکان دستیابی به توافق سیاسی پایدار دور شده‌ایم».

شورای انتقالی جنوب یمن در پایان بیانیه آورده است: «اخیرا ما بر پایبندی کامل خود در حفاظت از مردم جنوب در برابر همه خطرها و تهدیدها و همچنین مبارزه با تروریسم و همه اشکال افراط گرایی تاکید کردیم».

‏منابع نظامی دولت مستعفی یمن امروز اعلام کردند که واحدهایی از نیروهای ارتش دولت یمن در شهر حدیبو مرکز استان ارخبیل سقطری در دریای عربی علیه فرماندهی نظامی خود شورش کردند و وفاداری خود را به شورای انتقالی جنوب اعلام کردند .

شورای انتقالی جنوب چند سالی است به دنبال تسلط نظامی کامل بر جزیره سقطری است تا آنجا را به یک مستعمره امارات تبدیل کند.

چند روز پیش هم نیروهای دولت منصور هادی شبه نظامیان وابسته به شورای انتقالی جنوب را از یک پادگان در سقطری بیرون کرده بودند.


شنبه 30 فروردین 1399 - 9:0:11