درخواست مجدد سازمان ملل برای لغو تحریم‌های آمریکا در جریان بحران کرونا

پنج شنبه 28 فروردین 1399 - 13:32:27
درخواست مجدد سازمان ملل برای لغو تحریم‌های آمریکا در جریان بحران کرونا

تهران - الکوثر : سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد دبیر کل این سازمان همچنان خواهان لغو تحریم‌های یکجانبه به منظور مقابله موثر بر همه‌گیری کرونا است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد چهارشنبه گفت: «آنتونیو گوترش» دبیرکل و نیز همه نهادهای این سازمان بارها تاکید کرده‌ اند که تحریم‌ها بر ظرفیت کشورهایی چون ایران در پاسخ به بیماری همه‌گیر ویروس کرونا تاثیر منفی دارند اما آمریکا سیاست‌های خود را تغییر نداده است. 

دوجاریک افزود: گوترش ضمن تاکید بر لزوم برداشته شدن تحریم ها، این موضع را به طور علنی و در مذاکرات خصوصی با آن دسته از اعضای سازمان ملل متحد که تحریم‌های یکجانبه اعمال کرده‌اند، طرح کرده است.   

در هفته های اخیر به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشورهای جهان و ایران، شمار زیادی از مقامات کشورهای مختلف و مجامع بین المللی خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران شده‌اند. 

تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه واشنگتن که شامل اقلام اساسی و حتی دارویی و پزشکی نیز می شود باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم ایران به ویژه بیماران کرونایی شده است. 

آمریکا در تازه ترین اقدام ضد ایرانی به صندوق بین المللی پول فشار می آورد تا وام ایران تصویب نشود. 

منابع خبری روز چهارشنبه به رویترز گفتند امریکا در روند استفاده صندوق بین‌المللی پول از سازو کار موسوم به «حق برداشت ویژه» (SDR) برای اعطای وام به ایران به منظور کمک به مبارزه با شیوع کرونا مانع‌ تراشی کند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 28 فروردین 1399 - 11:46:6