موسوی: حکومت بحرین در برابر اتباع خود احساس مسئولیت کند

یک شنبه 10 فروردین 1399 - 13:50:42
موسوی: حکومت بحرین در برابر اتباع خود احساس مسئولیت کند

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از بازگشت بخشی از اتباع بحرینی به کشورشان با همکاری عمان خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: تعداد قابل توجهی از اتباع بحرین که با مقاصد زیارتی و سیاحتی به ایران سفر کردند، به دلیل شیوع ویروس کرونا خروج آنها با کندی مواجه شد.  

موسوی افزود، بعد از شیوع ویروس کرونا، تهران اعلام کرد که آماده است به اتباع هر کشوری که در ایران حضور دارند، برای بازگشت به کشورشان مجوز هوایی بدهد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه حکومت بحرین باید در برابر اتباع خود احساس مسئولیت کند تصریح کرد: متأسفانه دولت بحرین از جمله دولت هایی است که نشان داد در چنین رخدادهایی مانند شیوع ویروس کرونا، به سلامت و کرامت اتباع خود، احترام نمی گذارد.

حدود دو هزار شهروند بحرینی که پیش از شیوع ویروس کرونا برای سفر به ایران آمده بودند، با ممانعت مسوولان بحرین برای بازگشت به کشورشان مواجه شدند. 

در روزهای گذشته ۷۶ بحرینی  در فرودگاه مسقط و۳۱ نفر دیگر در فرودگاه دوحه پس از ساعتها سرگردانی  نتوانستند به کشورشان سفر کنند. 
بحرین مسیرهای هوایی و زمینی و دریایی این کشور را به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا بسته است.
وزارت امور خارجه ایران پیشتر از عملکرد رژیم آل خلیفه درباره مسافران بحرینی در ایران پس از شیوع ویروس کرونا انتقاد کرده و این رفتار را غیر مسئولانه خوانده بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 10 فروردین 1399 - 13:32:9

دسته بندی :