روحانی: همه دولت ها و ملت ها باید برای مبارزه با کرونا در کنار هم باشند

سه شنبه 5 فروردین 1399 - 8:7:2
روحانی: همه دولت ها و ملت ها باید برای مبارزه با کرونا در کنار هم باشند

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا تبدیل به یک موضوع جهانی شده است گفت: همه دولت ها و ملت ها باید برای مبارزه با آن در کنار هم باشند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در تماس تلفنی «قیس سعید» رئیس جمهور منتخب تونس، با تبریک فرارسیدن روز ملی این کشور و انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور تونس افزود: امروز حفظ جان انسان ها و مواجهه با این بیماری نیازمند اقدامات و همکاری مشترک همگانی در جهان است.

روحانی با بیان اینکه دولت آمریکا در شرایط سخت شیوع این بیماری هم اقدامات ظالمانه و تحریمی خود علیه ملت ایران را تشدید کرده است، گفت: جلوگیری از ارسال دارو، کمک های بشردوستانه و روابط بانکی ایران برای تامین نیازمندی‌های مردم در تعارض با قواعد انسانی و قوانین سازمان ملل متحد است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه کشورهای جهان باید این اقدامات ضد بشری آمریکا را محکوم کنند تصریح کرد: تونس به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت وظیفه دارد تا در راستای ایستادگی جامعه جهانی علیه تحریم‌های ظالمانه و ضد انسانی گام بردارد.

روحانی همچنین توسعه روابط و همکاری‌های منطقه ای و بین المللی ایران و تونس و تلاش دو کشور در راستای صلح و امنیت منطقه و دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین را حائز اهمیت عنوان کرد.

«قیس سعید» رئیس جمهوری تونس نیز در این تماس تلفنی با تجلیل از مواضع مقتدرانه ایران در قبال مسائل منطقه‌ای، بین المللی و جهان اسلام اظهار کرد: توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری با ایران و تقویت روابط تاریخی و مستحکم دوجانبه، برای تونس بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جمهوری تونس همچنین با انتقاد از تحریم های غیر انسانی اعمال شده از سوی آمریکا علیه ملت ایران، گفت: باید سازمان ملل در این شرایط متعلق به همه ملل باشد. 



برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

 


سه شنبه 5 فروردین 1399 - 8:0:10