ناکامی مجدد احزاب عراقی در معرفی نخست وزیر

دو شنبه 26 اسفند 1398 - 16:55:59
ناکامی مجدد احزاب عراقی در معرفی نخست وزیر

تهران- الکوثر: ائتلاف سائرون از عدم دستیابی کمیته هفت جانبه احزاب عراقی به توافق برای انتخاب نامزد نخست وزیری خبر داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نبیل الطرفی، رئیس ائتلاف سائرون اعلام کرد کمیته هفت جانبه در مورد انتخاب نامزد برای نخست وزیر جدید به نتیجه نرسید لذا رئیس جمهور باید از اختیارات خود بر حسب قانون اساسی برای معرفی نخست وزیر استفاده کند.

رئیس ائتلاف سائرون با صدور بیانیه ای گفت: "ائتلاف سائرون اعلام می کند که کمیته هفت جانبه موفق به انتخاب نامزدی برای تشکیل کابینه نشد."

وی افزود: "اکنون از رئیس جمهور می خواهیم تا طبق اختیارات قانونی خود فردی را انتخاب کند."

مهلت 15 روزه تعیین شده طبق قانون اساسی، از بعد از انصراف محمد توفیق علاوی، برای انتخاب نامزد نخست وزیری دیروز به پایان رسید.

از سوی دیگر، «عمار الحکیم» رئیس جریان «حکمت» عراق نیز روز دوشنبه از خروج حزب خود از مذاکرات گروه‌های سیاسی شیعی برای انتخاب نخست‌وزیر مرحله انتقالی این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، الحکیم در بیانیه‌ای گفت: «به دلیل مخالفت ما با تعلل و محاسبات سیاسی که منافع عالی عراق و عراقی‌ها و شرایط کنونی کشور را در نظر نمی‌گیرد، تصمیم گرفتیم که از این پس در مسئولیت انتخاب نام نامزد نخست وزیری عراق دخالت نکنیم».

در کانال تلگرامی او همچنین آمده است که «ورود جریان حکمت در گفت‌وگوها با هدف یافتن برون‌رفت از بحران سیاسی و پایان معطل ماندن منافع مردم بود. از همین رو بر این تاکید داریم که نامزد نخست وزیری باید اقتدار کشور را بازگردانده و زمینه برگزاری انتخابات زودهنگام را در سال جاری فراهم کند». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 26 اسفند 1398 - 16:54:17