حمایت حزب‌الله از اقدام دولت جدید لبنان

دو شنبه 19 اسفند 1398 - 9:38:39
حمایت حزب‌الله از اقدام دولت جدید لبنان

تهران - الکوثر : معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله از تصمیم دولت لبنان در به تعلیق در آوردن پرداخت بدهی اوراق قرضه استقبال کرد و خواهان همراهی قوای سیاسی با تصمیمات دولت برای عبور از بحران فعلی شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان روز شنبه اعلام کرد، در راستای بهبود اوضاع اقتصادی لبنان پرداخت بدهی اوراق قرضه به شرکت‌های خارجی را به حال تعلیق درخواهد آورد. 

شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: این تصمیم دولت  ضررهای کمتری نسبت به پرداخت بدهی دارد زیرا پرداخت بدهی به همراه عدم ایجاد راه‌حلی جهت نقدینگی، منجر به ورشکستگی، رفتن به سمت صندوق بین‌المللی پول و تسلیم شدن در برابر شرایط آن خواهد شد. 

دعموش از جمله شرایط صندوق بین‌المللی پول برای کمک به لبنان را مالیات بیست درصدی و خصوصی سازی سازمان‌ها عنوان کرد و افزود: این شرایط خارج از تحمل ملت لبنان است.  

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله هم اخیرا با شروط صندوق بین‌المللی پول برای حل بحران مالی لبنان مخالفت کرد و گفت، باید طرح‌هایی ارائه شود که در توان لبنان باشد. 

لبنان ۹۰ میلیارد دلار بدهی خارجی و عمومی دارد که  ۳۰ میلیارد دلار آن مربوط به بدهی اسناد قرضه یا اوراق بهادار به یورو و پوند است که باید در ماه های مارس، آوریل و ژوئن سال جاری میلادی پرداخت کند، اما توانایی بازپرداخت را ندارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 19 اسفند 1398 - 8:11:45

دسته بندی :