قیس الخزعلی تغییر نظام سیاسی عراق را خواستار شد

پنج شنبه 15 اسفند 1398 - 10:26:0
قیس الخزعلی تغییر نظام سیاسی عراق را خواستار شد

تهران - الکوثر : شیخ قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق عراق چهارشنبه شب از مردم این کشور درخواست کرد که خواهان تغییر نظام سیاسی و اصلاح قانون اساسی باشند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، قیس الخزعلی با اشاره به اینکه شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عراق از زمان آغاز اعتراضات در سال گذشته میلادی تا کنون بی ثبات است، گفت: نظام پارلمانی مبتنی بر اساس سهم‌ خواهی احزاب، آن هم نه اغلب احزاب، علت اصلی مشکلات سیاسی عراق است و تا زمانی که این نظام با چنین کیفیتی است، سهم‌ خواهی ادامه خواهد داشت. 

«خزعلی» ادامه داد: اصلاح واقعی در این است که قانون اساسی تغییر پیدا کند. در غیر این صورت، همه اقدامات اصلاحی تأثیر محدود و جزئی خواهد داشت. 

دبیرکل عصائب اهل الحق افزود: کابینه دولت باید وزیران مستقلی داشته باشد تا همه احزاب و جریان های سیاسی عراق از آن‌ ها حمایت کنند.

«خزعلی» همچنین در خصوص حضور نیروهای آمریکایی در عراق گفت: آمریکا طرح ویژه ای در عراق و منطقه دارد و با وجود الحشد الشعبی نتوانست از طریق داعش به خواسته هایش برسد.

دبیرکل عصائب اهل الحق در ادامه با طرح این پرسش که چرا آمریکا نیروهایش را از سوریه و افغانستان خارج می کند اما بر حضورش در عراق اصرار می ورزد، گفت: هدف اصلی طرح آمریکا حمایت از منافع رژیم صهیونیستی و تقسیم عراق است.

وی همچنین از دولت و مردم عراق خواست تا با جدیت تمام اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق را پیگیری کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 15 اسفند 1398 - 9:5:17

دسته بندی :